نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۲

جهش ۷۶ درصدی فروش هفتگی کنسول‌های ایکس باکس با عرضه Starfield

عرضه بازی نقش آفرینی Starfield توسط استودیو بتسدا و نسخه یک ترابایتی کنسول ایکس باکس سری اس، بهترین آمار فروش هفتگی کنسول‌های ایکس باکس در بریتانیا طی سال ۲۰۲۳ را رقم زد.

براساس گزارش وبسایت گیم اینداستری، عرضه بازی موردانتظار Starfield و ورژن جدید کنسول‌های ایکس باکس سری اس که ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی را برای کنسول اقتصادی مایکروسافت به ارمغان می‌آورد، منجر به افزایش قابل‌توجه فروش کنسول‌های نسل نهمی این شرکت در بریتانیا شده است. داده‌های ارائه‌شده توسط GfK نشان می‌دهد که آمار فروش ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس طی این هفته ۷۶ درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۳ رسید.

دوریان بلاش، رئیس GfK خاطر نشان کرد که هفته‌ی منتهی به تاریخ دوم سپتامبر ۲۰۲۳ بهترین عملکرد هفتگی کنسول‌های ایکس باکس از حیث میزان فروش در انگلستان بود. با ادامه‌ی این روند رو به رشد، هفته منتهی به تاریخ نهم سپتامبر نیز از این نظر در رده دوم قرار می‌گیرد.

براساس توضیحات بلاش، این جهش تا حدودی تحت تأثیر عرضه Xbox Series S 1TB بوده که ۲۴ درصد کل کنسول‌های فروخته‌شده در این هفته را به خود اختصاص می‌دهد. نسخه جدید کنسول سری اس حدود ۵۰ پوند گران‌تر از نسخه استاندارد آن به فروش می‌رسد.

نسخه یک ترابایتی کنسول ایکس باکس سری اس

وی در ادامه توضیح داد که البته عرضه بازی Starfield نیز در این پیشرفت کاملاً تأثیرگذار بود. بازی بزرگ بتسدا در تاریخ ۶ سپتامبر منتشر شد، اما برای افرادی که علاقه‌مند به خرید نسخه Premium Edition این بازی بودند، از اول این ماه در دسترس قرار گرفت. در نتیجه آمار فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس در هفته منتهی به ۲ سپتامبر در بریتانیا ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی در خلال صحبت‌های خود در اینباره اضافه کرد: «درحال حاضر بهترین هفته عملکرد سری ایکس را پشت سر گذاشتیم و هفته‌های بعد هم دست کمی از رکورد هفته‌ی اول نداشتند». این درحالی است که سخت‌افزار ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ عملکرد رو به افولی داشت و تا پایان ماه اوت سال جاری ۲۳ درصد کاهش سالانه آمار فروش را در بریتانیا شاهد بودیم.

بازی Starfield در روزهای آغازین انتشار در مجموع توسط بیش از ۶ میلیون بازیکن تجربه شد تا به رکورد بزرگ‌ترین عرضه تاریخ بتسدا دست یابد. با این آمار، استارفیلد از رکورد تعداد بازیکن‌های بازی‌های موفق قبلی بتسدا یعنی Fallout 4 و Skyrim در روزهای نخست عرضه پیشی گرفت و از این نظر تبدیل به بزرگ‌ترین عرضه تاریخ بتسدا شد. این بازی هم‌اکنون برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده