// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۵

عقب نشینی یونیتی از برنامه خود برای دریافت پول از سازندگان به‌خاطر نصب بازی ها

یونیتی از بخشی از برنامه‌های خود برای دریافت پول از سازندگان به خاطر هر بار نصب بازی آن‌ها عقب‌نشینی کرده است.

موتور بازی‌سازی یونیتی پس از واکنش منفی گسترده افراد، تصمیم گرفته کمی از برنامه اولیه خود برای دریافت پول از توسعه‌دهندگان به‌خاطر نصب بازی آن‌ها عقب‌نشینی کند. یونیتی دیشب دوباره هم‌فکری کرده تا برخی مشکلات سازندگان را رفع کند و در نتیجه اصلاحاتی صورت گرفته است. ابتدا این موتور قصد داشت بعد از ۲۰۲۴ و با شرایط خاصی، با هر بار دانلود شدن بازی از سازندگان مقداری پول دریافت کند. اکنون آن‌ها می‌گویند این هزینه تنها پس از اولین نصب بازی توسط کاربر رخ خواهد داد.

به اعتقاد آن‌ها این تغییر باعث می‌شود بازیکنان برای هزینه‌تراشی، یک بازی را پشت سرهم نصب و حذف نکنند. البته اگر کاربری روی دستگاه‌های مختلف یک بازی را نصب کند، همچنان هزینه جداگانه‌ای دریافت خواهد شد. با این وجود سازندگان بازی با این موتور اعتقاد ندارند این هزینه عادلانه است.

نگرانی دیگر این سازندگان این است که براساس سیاست Unity بر مبنای دریافت پول با هر بار دانلود، استودیوهایی که بازی خود را روی سرویس‌های اشتراکی مثل ایکس باکس گیم پس عرضه کنند که در نتیجه به تعداد زیادی دانلود می‌شود، ضرر خواهند کرد. یونیتی اکنون می‌گوید این هزینه‌ها از دارندگان سرویس اشتراکی مثل مایکروسافت دریافت خواهد شد. هنوز نظر مایکروسافت در این‌باره معلوم نیست.

شکارچی سوار بر شاهین در The Falconeer

توماس سالا، سازنده Falconeer در توییتر نوشت: «پس آن‌ها می‌گویند هرکس لایسنس Unity3D را داشته باشد باید هزینه بپردازد. اگر یک استودیو پورت هستید که برای سایر بازی می‌سازید و پورت می‌کنید، بهتر است با مسئول Unity3D خود صحبت کنید. آن‌ها به‌طور کامل به این قضیه فکر نکرده‌اند».

مارک ویتن، سخنگوی یونیتی گفته او تخمین می‌زند تنها ده درصد سازندگانی که از این موتور استفاده می‌کنند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. البته واکنش‌ها نسبت به این اقدام به‌شدت منفی بوده است. دیروز دن مارشال، یک سازنده آثار مستقل گفت حرکت یونیتی یک فاجعه مطلق است و او در سریع‌ترین حالت ممکن به سمت آنریل خواهد رفت.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده