نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶

تمرکز تیم ناشر کوانتیک دریم روی بازی های مستقل

به‌گفته مدیرعامل کوانتیک دریم، بخش انتشاراتی این شرکت تحت عنوان Spot Light روی عرضه بازی‌های مستقل و کوچک تمرکز دارد.

کوانتیک دریم که سابقه توسعه بازی‌های محبوبی از جمله Heavy Rain و Detroit: Become Human را در کارنامه دارد، درکنار ساخت بازی‌های جدید تمایل زیادی به انتشار آثار سایر استودیوها نشان داده است. به‌گفته گیوم دو فوندامیر، مدیرعامل کوانتیک دریم، این شرکت قصد دارد با انتشار بازی‌ها در بخش Spot Light خود به پیشرفت استودیوهای کوچک کمک کند؛ تا بتوانند در صنعت امروز بازی‌ها که عمدتا روی پروژه‌های بزرگ بعدی از آی‌پی‌های مشهور تمرکز دارد، به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه مدیرعامل کوانتیک دریم در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه این شرکت برای انتشار بازی‌های کوچک گفت: «ما با توسعه‌دهندگان زیادی ملاقات کرده‌ایم که به ما گفتند پیدا کردن ناشر در شرایط فعلی بازار دشوار است. چرا که این استودیوها می‌خواهند کارهایی در مقیاس کوچک‌تر انجام دهند. به همین خاطر فکر کردیم این می‌تواند فرصتی برای ما ایجاد کند تا به این توسعه‌دهندگان کمک کنیم با استفاده از فناوری و توانایی‌های ما به اهداف خود برسند».

گیوم دو فوندامیر در ادامه توضیح داد کوانتیک دریم در توسعه بازی‌ها دخالتی نخواهد کرد و تنها در صورت درخواست سازندگان به آن‌ها کمک می‌کند. به‌گفته مدیرعامل، تمام استودیوها و سازندگانی که با Spot Light برای انتشار بازی‌هایشان قرارداد امضا می‌کنند، کاملا مستقل خواهند بود. چرا که رویکرد کوانتیک دریم به این موضوع همراه‌با فروتنی است و به دور از هر نوع جاه‌طلبی و برتری‌طلبی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «ما با تواضع زیادی وارد این زمینه شدیم. زیرا هر روز در حال کسب تجربه هستیم. این کار مثل این است که یک قدم به عقب برداریم و با خود بگوییم وقتی توسعه بازی‌ها را در اوایل شروع کردیم، شرایط چگونه بود؟ ما به این فکر می‌کنیم که چگونه از تجربه‌های خود به سازندگان دیگر بیاموزیم و شاید بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم از برخی اشتباهاتی که ما در طول مسیر خود مرتکب شدیم، دوری کنند».

به نظر می‌رسد کوانتیک دریم در نظر دارد توسعه بازی برای استودیوهای مستقل و کوچک را راحت‌تر کند و شرکت Netease به آن‌ها اجازه جاه‌طلبی بیشتری داده است. کوانتیک دریم در حال حاضر مشغول توسعه بازی جنگ ستارگان خود است و اخیرا بازی مستقل Under The Waves را ازطریق بخش Spot Light به بازار عرضه کرد.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده