نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲

شایعه: بازی بعدی Mass Effect جهان‌باز نخواهد بود

جز کوردن ادعا کرد که استودیو بایوور برای بازی بعدی Mass Effect به‌سراغ همان ساختار خطی‌تر سه نسخه اول مجموعه خواهد رفت.

با اینکه درحال‌حاضر تمام تمرکز استودیو BioWare به توسعه بازی Dragon Age: Dreadwolf معطوف شده است، اما این توسعه‌دهنده پس از انتشار این اثر نقش‌آفرینی فانتزی (احتمالا تا اواخر ۲۰۲۴) روی نسخه بعدی بازی Mass Effect تمرکز خواهد کرد. این بازی علمی-تخیلی نقش‌آفرینی اکنون در مرحله پیش-تولید به سر می‌برد. بنابراین موارد زیادی وجود دارند که از آن‌ها اطلاع نداریم، اما ظاهرا برخی از جزئیات مهم آن به بیرون درز کرده است.

جز کوردن، خبرنگار رسانه Windows Central اخیرا در پادکست Xbox Two ادعا کرد که بازی بعدی Mass Effect احتمالا فرمول جهان-باز معرفی‌شده در بازی Mass Effect: Andromeda را کنار بگذارد و درعوض یک‌بار دیگر از ساختار خطی‌تر سه نسخه اول مجموعه استفاده کند: «شنیده‌ام که [نسخه بعدی] مس افکت ساختار جهان-باز را کنار می‌گذارد و به‌سراغ فرمول کلاسیک مجموعه می‌رود. نمی‌دانم که آیا این شایعه ۱۰۰ درصد صحت دارد یا خیر».

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، نسخه بعدی Mass Effect هنوز در مرحله پیش-تولید قرار دارد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که استودیو بایوور هنوز درباره استفاده از ساختار جهان-باز در این بازی تصمیم‌گیری نکرده باشد. بااین‌حال باتوجه‌به اینکه بازی Mass Effect: Andromeda به‌خاطر پیاده‌سازی ساختار جهان-باز و برخی از موارد دیگر مورد انتقاد قرار گرفت، جای تعجبی ندارد که استودیو BioWare بخواهد دوباره به ریشه‌های مجموعه بازگردد.

هنوز جزئیات زیادی از نسخه بعدی Mass Effect در دست نیست و تنها می‌دانیم که این بازی با موتور آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود. استودیو بایوور قبلا یک پوستر و تیزر مرموزی از بازی را با طرفدارها به اشتراک گذاشت.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده