نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴

بازی Mortal Kombat 1 دارای قفل دنوو است

صفحه مورتال کامبت ۱ در استیم نشان می‌دهد که این بازی مبارزه‌ای استودیو ندررلم از قفل امنیتی Denuvo استفاده می‌کند.

در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Mortal Kombat 1 از قفل Denuvo استفاده می‌کند. استودیو NetherRealm تنها چند هفته قبل از انتشار مورتال کامبت ۱ با به‌روزرسانی صفحه استیم بازی اعلام کرد که بازیکن‌ها باید انتظار قفل امنیتی دنوو در نسخه کامپیوتر را داشته باشند. در بین گیمرها نگرانی‌های زیادی درباره استفاده از دنوو در بازی‌ها وجود دارد و گزارش‌هایی مبنی‌بر تأثیر منفی این قفل امنیتی بر عملکرد و نرخ فریم ویدیوگیم‌ها منتشر شده است.

استودیو ندررلم شاید پس از چند سال تصمیم به حذف قفل Denuvo از بازی Mortal Kombat 1 بگیرد. زیرا این اتفاق برای بازی Mortal Kombat 11 نیز رخ داد. مورتال کامبت ۱۱ در زمان انتشار شامل دنوو بود، اما در سال ۲۰۲۲ از شر این قفل امنیتی خلاص شد. بازی MK1 نخستین بازی مبارزه‌ای نیست که در هفته‌های اخیر خود را درگیر حواشی پیرامون استفاده از دنوو می‌بیند. بندای نامکو در ماه اوت اعلام کرد که بازی Tekken 8 دارای قفل دنوو است.

شرکت Irdeto در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۳ از قابلیت Unreal Engine Protection رونمایی کرد که امکان محافظت از آثار توسعه‌یافته با موتور بازی‌سازی آنریل انجین دربرابر دستکاری را برای سازندگان فراهم می‌کند. این قابلیت فایل‌های بازی در Unreal Engine را از رمزگشایی مصون می‌دارد و مانع دسترسی کاربران به ابزارهای توسعه می‌شود. با اینکه بازی MK1 با موتور آنریل انجین ۵ توسعه می‌یابد، اما معلوم نیست که آیا از این قابلیت استفاده می‌کند یا خیر.

بازی Mortal Kombat 1 برای انتشار در تاریخ ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر در نظر گرفته شده است. طرفدارها با خریداری نسخه‌های Premium و Kollector می‌توانند از تاریخ ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) به تجربه زودهنگام بازی بپردازند. نسخه بتای مورتال کامبت ۱ در بازه زمانی ۲۷ تا ۳۰ مرداد (۱۸ تا ۲۱ اوت) در دسترس پیش‌خریدکنندگان قرار گرفت.


منبع 80LV
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده