نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹

برخلاف ایکس باکس، فروش پلی استیشن 5 نسبت به مدت مشابه نسل قبل بهتر بوده است

طبق بررسی فروش کنسول‌های نسل نهمی نسبت به مدت مشابه نسل هشتم، شرکت سونی عملکرد بسیار بهتری نسبت به مایکروسافت داشته است.

آخرین گزارش منتشر شده توسط گروه تحلیل داده و آمار Circana نشان می‌دهد باتوجه‌به افزایش تولید و عرضه در ماه ژوئیه سال گذشته، فروش کنسول پلی استیشن 5 در ایالات متحده با افزایش همراه بوده و این پلتفرم در حال حاضر به‌عنوان کنسول پیشتاز بازار این منطقه به شمار می‌آید. گروه Circana معتقد است پلی استیشن 5 حداقل تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند برتری خود در بازار ایالات متحده را حفظ کند.

این گروه تحلیلگر در ادامه داده‌هایی را ارائه داد که نشان می‌دهند کنسول پلی استیشن 5 تا این مرحله از چرخه عمر خود نسبت به پلی استیشن 4 در نسل هشتم، پنج درصد عملکرد بهتری داشته است. در نکته‌ای قابل‌توجه‌تر مشخص شد پلی استیشن 5 تا این مرحله از چرخه عمر خود حدود ۸۷ درصد عملکرد بهتری نسبت به زمان مشابه پلی استیشن 3 به ثبت رسانده است. باید توجه داشت پلی استیشن 3 در میان کنسول‌های خانگی شرکت سونی، کمترین موفقیت را داشته است.

از طرفی رقیب مستقیم سونی و پلی استیشن در بازار کنسول‌های خانگی نتوانسته این موفقیت را به‌دست آورد. طبق آمار، کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس تا این زمان از چرخه عمر خود، ۱۰ درصد عملکرد ضعیفتری نسبت به ایکس باکس وان داشته‌اند. بااین‌حال دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت از این نظر حدود ۶ درصد بهتر از ایکس باکس 360 بوده‌اند.

نینتندو سوییچ هم امسال فروش بالایی در ایالات متحده داشته است و به‌خصوص پس از انتشار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom توانسته از فروش کلی Wii در ایالات متحده پیشی بگیرد. به‌طور کلی گروه Circana تخمین زده است که صنعت بازی در منطقه ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته حدود سه درصد رشد کند و تا پایان سال ۵۸.۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. همچنین فروش سخت‌افزاری تا به اینجای سال به‌لطف استقبال بالای خریداران از پلی استیشن 5 حدود ۱۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با ما در میان بگذارید.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده