نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹

افشای نخستین جزئیات Legion Go، دستگاه گیمینگ قابل حمل لنوو

دستگاه گیمینگ قابل حمل Legion Go شرکت لنوو احتمالا از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme بهره می‌برد و دارای رم سریع‌تری نسبت‌به استیم دک است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا نخستین جزئیات Legion Go، پی‌سی گیمینگ قابل حمل شرکت لنوو به بیرون درز کرده است. بنابر گزارش رسانه Windows Central، لیجن گو از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme بهره می‌برد و در تاریخ ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر) در جریان نمایشگاه IFA در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش، لیجن گو دارای صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه قابل حمل نیز مانند Asus ROG Ally به ویندوز ۱۱ مجهز خواهد بود و احتمالا از نرم‌افزار شخصی لنوو بهره می‌برد تا امکان استفاده از سیستم‌عامل بدون نیاز به ماوس و کیبورد را فراهم سازد.

مشخصات کامل Lenovo Legion Go

  • صفحه‌نمایش: ۸.۸ اینچی با رزولوشن +QHD، پنل IPS، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی
  • تاچ‌پد: دارای قابلیت Multi-finger
  • پردازنده: AMD Ryzen Z1 Extreme
  • رم: ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X با فرکانس ۷۵۰۰ مگاهرتز
  • فضای ذخیره‌سازی: ۲۵۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت حافظه SSD سایز M.2 2242 مبتنی‌بر PCIe 4.0
  • سیستم‌عامل: ویندوز 11 نسخه Home

ظاهرا Legion Go دارای باتری‌ مجزا برای کنترلرها است که نشان می‌دهد احتمالا راهی برای کار با این دستگاه به‌عنوان یک تبلت بدون استفاده از کنترلر وجود دارد. ظرفیت باتری این کنترلر ۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. با اینکه لنوو احتمالا می‌خواهد به سلطه Steam Deck در بازار پایان دهد، اما تجهیز لیجن گو به ویندوز ۱۱ احتمالا تا حدودی مانع از این کار می‌شود. زیرا این سیستم‌عامل فاقد ویژگی‌های مهم برای دستگاه‌های بازی قابل حمل است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده