نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۱

تایید ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت توسط کشور نیوزلند

کمیسیون بازرگانی کشور نیوزلند قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را تایید کرد.

درحالی‌که مایکروسافت به‌تازگی آخرین اسناد خود در رابطه با خرید اکتیویژن بلیزارد را به اداره نظارت بر بازار مصرف در بریتانیا فرستاد، یکی دیگر از کشورها این معامله را تایید کرده است. کمیسیون تجارت کشور نیوزلند اخیرا موافقت خود با این معامله را اعلام کرد و توضیح داد که در این تصمیم‌گیری کاملا روی بررسی میزان اهمیت بازی‌های اکتیویژن بلیزارد برای بازیکنان نیوزلندی تمرکز داشته است.

کمیسیون نیوزلند در ادامه گفت که به بررسی احتمال عدم عرضه بازی‌های اکتیویژن بلیزارد روی پلتفرم‌های رقیب مایکروسافت از جمله سونی و انویدیا پرداخته است. با این وجود نسبت به شرایط انجام این معامله رضایت دارد و اعتقاد دارد که این ادغام تاثیر قابل توجهی روی رقابت در بازار نخواهد داشت. در همین راستا دکتر جان اسمال، رئیس کمیسیون تجارت نیولند گفت: «درحالی‌که بازی‌های اکتیویژن به‌ویژه سری Call of Duty بین بازیکنان نیوزلندی محبوب هستند، بررسی‌های ما نشان داد که حضور آن‌ها برای رقابت با مایکروسافت در بازار نیوزلند تاثیر زیادی ندارد».

در ادامه مایکروسافت در واکنش به این اقدام کمیسیون نیوزلند بیانیه داد: «ما از ملاحظه متفکرانه کمیسیون بازرگانی نیوزلند در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد تشکر و از تصمیم آن‌ها برای تایید بدون قید و شرط این معامله استقبال می‌کنیم. این خرید درنهایت به سود صنعت بازی و بازیکنان خواهد بود و ما به تلاش برای کامل کردن قرارداد ادامه می‌دهیم».

شرکت مایکروسافت اولین‌بار پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد با مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار را در ژانویه ۲۰۲۲ مطرح کرد. از آن زمان کمیسیون‌های مختلف از سراسر کشورها به تایید این معامله پرداختند اما دراین‌میان سازمان CMA بریتانیا و FTC ایالات متحده با آن مخالفت کردند. علاوه‌بر این، سونی نسبت به این معامله واکنش‌های شدیدی داشت، اما درنهایت با امضای قراردادی ۱۰ ساله برای تضمین عرضه کالاف دیوتی روی پلی استیشن با مایکروسافت به توافق رسید. مایکروسافت به‌تازگی توانست دربرابر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در دادگاه پیروز شود و حال منتظر تصمیم CMA برای کامل شدن این معامله مانده است.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده