// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱

آمار جدید از فروش قوی بازی Final Fantasy 16 در ژاپن و کشورهای غربی

شرکت Ampere Analysis در جریان یک پژوهش تازه، اطلاعات بیشتر از آمار فروش بازی Final Fantasy 16 در ژاپن و در غرب را ارائه داد.

در حوالی زمان عرضه‌ی بازی Final Fantasy 16، نظرات گوناگونی راجع به میزان فروش آن مطرح شدند. چند روز قبل اسکوئر انیکس تایید کرد که بازی فروشی عالی داشت و اکنون که اوضاع مقداری آرام‌تر شده، یک شرکت پژوهشی می‌گوید FF16 عملکردی مستحکم داشته است. برخلاف برخی از ادعاها، اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط Ampere Analysis مشخص می‌کند این ویدیوگیم نه‌تنها در ژاپن، بلکه در غرب هم عملکردی مناسب داشته است.

به‌گفته‌ی این شرکت تحلیلی، فاینال فانتزی ۱۶ ششمین بازی بزرگ پلی استیشن 5 در سراسر جهان در ماه ژوئن از نظر تعداد بازیکنان فعال بود. چون بازی اواخر این ماه (۲۲ ژوئن) عرضه شد، می‌توان گفت این رتبه چشم‌گیر است. تقریبا ۱۳ درصد بازیکنان کنسول PS5، فاینال فانتزی ۱۶ را طی ماه نخست عرضه تجربه کردند. چون این کنسول شرکت سونی فروشی بالاتر از ۴۰ میلیون واحد داشته، آمار نشان می‌دهد که بیش از ۵ میلیون نفر تاکنون بازی Final Fantasy 16 را تجربه کرده‌اند.

اگر آمار را به بازارهای مختلف تقلیل دهیم، شرکت Ampere Analysis ادعا می‌کند ۳۴ درصد بازیکنان از ایالات متحده و ۲۴ درصد از ژاپن بودند. اما بیشترین میانگین زمان بازی برای هر بازیکن طی ماه عرضه، در سرزمین آفتاب تابان به ثبت رسید. بازیکن‌های ژاپنی به‌صورت میانگین ۲۲ ساعت به تجربه‌ی بازی Final Fantasy 16 پرداختند و بازیکنان آمریکایی به‌صورت میانگین ۱۸ ساعت را به آن اختصاص دادند.

لوییس وولدریج از این شرکت بیان کرد: «برای سه روز بعد از عرضه، FF16 دومین بازی پلی استیشن 5 از نظر کاربران فعال روزانه در سراسر جهان بود و تنها پشت‌سر FIFA 23 قرار گرفت. حتی از آثاری مثل فورتنایت و کالاف دیوتی عبور کرد. در انتهای ژوئن این اثر به رده چهارم رسید. اکنون جایگاه فاینال فانتزی ۱۶ تثبیت شده است و جلوتر از بازی‌های لایوسرویس بزرگی مثل دیابلو ۴، NBA 2K 23 و GTA V قرار دارد».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده