نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷

عرضه نسخه بتای آپدیت جدید PS5؛ پشتیبانی از Dolby Atmos و ظرفیت SSD بالاتر

سونی آپدیت جدیدی را برای نرم‌افزار PS5 در نظر گرفته که قابلیت‌های مختلفی را برای ارائه امکانات بیشتر و راحتی کار کاربران به‌همراه دارد.

سونی امروز اعلام کرد که آپدیت جدید نرم‌افزار پلی استیشن 5 از امروز برای کاربران واجد شرایط وارد فاز آزمایشی بتا می‌شود. توسعه‌دهندگان پلی استیشن در این آپدیت ویژگی‌های جدید و متعددی را برای کنسول نسل نهمی سونی ارائه کردند که می‌تواند برای کاربران کاربردی باشد. اگر جزء شرکت کنندگان در برنامه‌های آزمایشی سونی باشید، طی ۲۴ ساعت آینده ایمیلی را دریافت خواهید کرد که حاوی دعوتنامه به این دسترسی اولیه است.

این آپدیت تنها در کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، فرانسه و ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت. سونی در نظر دارد تا این آپدیت را تا آخر سال ۲۰۲۳ برای همه کاربران PS5 عرضه کند. مهم‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در این به‌روزرسانی، امکان افزایش ظرفیت حافظه M.2 SSD است که محدودیت ۴ ترابایتی آن را به ۸ ترابایت افزایش خواهد داد.

ویژگی‌های جدید آپدیت کنسول PS5

علاوه‌براین ویژگی accessibility جدیدی به کنسول اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید یک کنترلر PS5 دیگر را به یک اکانت اساین کنید. سونی توضیح داده که «این ویژگی راه جدیدی را برای شما معرفی می‌کند تا از بازی‌ها به‌طور مشترک با دیگران لذت ببرید یا به دوست یا فرزند خود کمک کنید تا از بخش چالش برانگیزی از بازی عبور کند.»

بعد از آن می‌توان قابلیت بازخورد لمسی کنترلر PS5 را در سطح سیستم مورد استفاده قرار داد تا مثلاً ازطریق ارتعاشات اعلام نوتیفیکیشن‌ها یا راه اندازی یک بازی جدید و رسیدن به انتهای فهرست پیمایش را به کاربر اطلاع دهد. سونی گفته «این ویژگی کاملاً اختیاری بوده و قابلیت غوطه‌وری در تجربه کاربری کنسول را افزایش می‌دهد. به‌ویژه بازیکنانی که تاحدودی مشکل کم بینایی یا کم شنوایی دارند می‌توانند از این قابلیت به خوبی استفاده کنند.»

در ادامه فهرستی از سایر ویژگی‌های اضافه شده در آپدیت جدید PS5 را ملاحظه می‌کنید:

  • قابلیت پشتیبانی از حافظه 2 SSD بالاتر (تا حداکثر ۸ ترابایت)
  • امکان استفاده از یک کنترلر دیگر برای کمک گرفتن
  • امکان استفاده از بازخورد لمسی در رابط کاربری سیستم
  • پشتیبانی از تجهیزاتی که از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند
  • به‌روزرسانی رابط‌کاربری بخش Party
  • پیش نمایش صفحه Share Screen
  • ساده‌تر شدن امکان پیوستن به جلسات بازی دوستان
  • اضافه شدن کاشی تورنمنت‌های Game Hub به رابط‌کاربری کنسول
  • امکان واکنش نشان دادن به پیام‌ها با ایموجی
  • امکان جستجوی بازی‌ها در فهرست شخصی
  • بهبود بخش Game Help
  • ویژگی‌های جدید Discover
  • امکان سایلنت کردن صدای بیپ PS5

کسانی که قبلاً تجهیزات صوتی مبتنی بر تکنولوژی Dolby Atmos را خریداری کرده باشند حالا می‌توانند با فعال کردن ویژگی 3D Audio در تنظیمات Audio Output کنسول ازطریق اسپیکر تلویزیون، ساندبارها یا سینمای خانگی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در زمینه تجربه کاربری اجتماعی PS5 نیز رابط کاربری Party امکان دعوت کردن از دوستان به دورهمی‌های خصوصی بدون نیاز به ساخت گروه جدید را فراهم کرده است. ضمن اینکه ویژگی Share Screen قبل از اینکه شما به یک گروه ملحق شوید هم یک پیش نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. از حالا به بعد ملحق شدن به بازی‌های دوستان ساده‌تر می‌شود و بخش Game Hub نیز از یک کاشی جدید تحت عنوان تورنمنت‌ها پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کاربردی دیگری مانند امکان سرچ کردن بازی‌ها در فهرست و بهبود تجربه کاربری Game Help به PS5 اضافه شده است. اما یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی، امکان قرار دادن صدای «بیپ» PS5 در زمان روشن و خاموش شدن یا قرار گرفتن در وضعیت Rest Mode در حالت سکوت است. البته می‌توان این صدا را در تنظیمات کمتر هم کرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده