نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱

نرخ فریم بالای 200FPS نسخه پی سی Ratchet & Clank Rift Apart

نسخه پی سی بازی Ratchet & Clank Rift Apart به‌لطف برخورداری از ویژگی‌های انویدیا DLSS 3، ری تریسینگ و RTX IO، پیشرفت گرافیکی و عملکردی چشمگیری دارد.

نمایش جدیدترین ویدیو از نسخه پی سی بازی Ratchet & Clank Rift Apart در آستانه‌ی عرضه‌ی بازی برای این پلتفرم، نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های انویدیا RTX، منجر به ارتقاء چشمگیری در زمینه عملکرد و جلوه‌های بصری بازی شده است. پورت پی سی این بازی علاوه‌بر پشتیبانی از DLSS 3 و ری تریسینگ، یکی از جدیدترین ویدیوگیم‌هایی است که به تکنولوژی فشرده سازی RTX IO مجهز می‌شود. این ویژگی، زمان بارگذاری بازی را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. درحالی که به سرعت تمام تکسچرهای باکیفیت بالای بازی را لود کرده، ترنزیشن‌های پیوسته و یکپارچه‌ای را در محیط بازی ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر به‌دنبال لذت بردن از تمامی مزایای گرافیکی بازی باشید، مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای باکیفیت بازی هم به نسبت بالا است. اما نکته مثبت پشتیبانی آن از DLSS است که کمک زیادی به این امر می‌کند. توسعه‌دهندگان Nixxes تأیید کردند که این بازی از فناوری AMD FSR 2 و XeSS نیز پشتیبانی می‌کند که درکل خبر خوبی برای پلتفرم پی سی محسوب می‌شود.

اجرای بازی Ratchet & Clank Rift Apart بدون فعالسازی DLSS3

جدیدترین تریلر نمایش عملکرد بازی نشان می‌دهد که بازی با فعال بودن DLSS 3 و بدون آن به چه شکل اجرا خواهد شد. به‌طور کلی با فعال بودن Ray tracing در رزولوشن 4K، نرخ فریم تصاویر بازی به ۶۰ تا ۸۰ فریم بر ثانیه می‌رسند که با فعال شدن DLSS 3 این رقم حدود ۳ برابر افزایش پیدا کرده و در بالاترین حالت به بیش از ۲۰۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد.

نرخ فریم بازی Ratchet & Clank Rift Apart با فعالسازی DLSS3

براساس توضیحات انویدیا، استفاده از یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 یا RTX 4090 به‌راحتی نرخ فریم بالای ۱۴۰ را در شرایطی که همه‌ی ویژگی‌های گرافیکی آن در بالاترین تنظیمات ممکن قرار دارند، به کاربر خواهد داد. کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر سری GeForce 900 و مدل‌های بالاتر تیم سبز نیز می‌توانند همچنان از فناوری Reflex بهره‌مند شوند که تأخیر در پاسخگویی سیستم را کاهش می‌دهد و عملکرد Ratchet & Clank Rift Apart تا ۴۸ درصد بهبود می‌بخشد. از آنجایی که این نوع بازی‌ها گیم‌پلی پویا و اکشنی دارند و معمولا وابسته به عکس‌العمل‌های سریع هستند، این ویژگی‌ می‌تواند مفید باشد.

Ratchet & Clank Rift Apart امروز در دسترس گیمرهای پلتفرم کامپیوتر قرار می‌گیرد و از روز نخست عرضه از تمام ویژگی‌های انویدیا شامل DLSS 3 و NVIDIA Reflex و NVIDIA RTX IO و NVIDIA DLAA و ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد.

کاربران می‌توانند با استفاده از یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960 یا AMD Radeon RX 470 و قرار دادن آن درکنار یک CPU نسل هشتمی Intel Core i3-8100 یا AMD Ryzen 3 3100 و ۸ گیگابایت رم هم این بازی را با رزولوشن 720p، نریم فریم 30FPS و گرافیک Very Low اجرا کنند. اما برای بهره‌مندی از بهترین عملکرد گرافیکی بازی در رزولوشن 4K و تنظیمات High + Ray Tracing Very High به یک کارت گرافیک RTX 4080 یا AMD Radeon RX 7900 XTX احتیاج خواهند داشت. پیشنهاد شده که این سیستم با یک CPU اینتل Core i7-12700K یا AMD Ryzen 9 5900X درکنار ۳۲ گیگابایت حافظه رم بسته شده باشد. ۷۵ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازیِ ترجیحا SSD هم برای نصب بازی کافی خواهد بود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده