// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱

ضرب‌الاجل معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت تمدید شد

با توافق بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت، ددلاین این معامله تا ماه اکتبر تمدید شد.

ضرب‌الاجل ابتدایی معامله بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت تا روز ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) تعیین شده بود که دیروز این تاریخ تمام شد. اما اکنون هر دو طرف درگیر در معامله به توافق رسیده‌اند تحت شرایط جدیدی این ددلاین را تا روز ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) تمدید کنند. این سه ماه به‌خاطر پروسه قانونی در بریتانیا اضافه شده است. معامله مدنظر در انگلستان به‌خاطر نگرانی‌های بازار نوپای کلاد گیمینگ بلاک شده بود.

اکتیویژن به رسانه‌ها گفته است این ددلاین به‌ این شرط تمدید شد که اگر مایکروسافت نتوانست معامله را تکمیل کند، مبلغ جریمه بیشتری بپردازد و دیگر مقدمات تجاری هم تنظیم شده است. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس هم در توییتر این خبر را تایید کرد و نوشت امیدوار است این معامله تکمیل شود. اکتیویژن دراین‌باره به خبرنگاران گفت:

«تصمیم اخیر در آمریکا و تاییدیه در ۴۰ کشور همه تضمین دهنده این است که معامله مدنظر برای رقابت، بازیکنان و آینده گیمینگ مناسب است. باتوجه‌به دریافت تاییدیه ادارات تنظیم رقابت و اطمینان دو شرکت از اینکه سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اکنون متوجه شده راه‌حل‌هایی وجود دارد تا نگرانی آن‌ها را برطرف کند، هیئت مدیره اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت به دو شرکت اجازه داده‌اند تا معامله تا روز ۱۸ اکتبر منقضی نشود. ما به قدم‌های بعدی و تکمیل معامله در سریع‌ترین زمان اطمینان داریم».

توافق مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

در توافق اولیه مقرر شده بود اگر معامله تکمیل نشود، ردموندی‌ها ۳ میلیارد دلار خسارت به سازنده کالاف دیوتی بپردازند. اما اکنون اگر معامله تا ۷ شهریور (۲۹ اوت) تکمیل نشود این جریمه ۳.۵ میلیارد دلار و اگر تا ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) خاتمه نیابد، این مبلغ به ۴.۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اکتیویژن افزود: «این توافق‌نامه شامل اصلاحاتی در توافقات تجاری مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد است که برای هر سال مالی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تا ۲۵۰ میلیون دلار ارزش دارد». گفتنی است این دو شرکت اخیرا توانسته بودند در دادگاه علیه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) پیروز شوند. بعد از آن هم مایکروسافت و سونی توافقی ۱۰ ساله برای عرضه Call of Duty روی پلی استیشن امضا کردند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده