نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲

قرارداد ۱۰ ساله مایکروسافت با نینتندو شامل انتشار همه آثار اکتیویژن بلیزارد می‌شود

با استناد به اسناد دادگاه اخیر مایکروسافت، تعهد ۱۰ ساله ردموندی‌ها با نینتندو علاوه‌بر Call of Duty دربرگیرنده تمام آثار اکتیویژن بلیزارد است.

شرکت مایکروسافت در ماه فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد که قرارداد ۱۰ ساله الزام‌آوری را با نینتندو جهت انتشار نسخه‌های بعدی مجموعه Call of Duty برای پلتفرم‌های این شرکت ژاپنی پس از تصاحب اکتیویژن بلیزارد امضا کرده است. حالا به نظر می‌رسد که این توافق تنها شامل بازی‌های کال آو دیوتی نیست و همه آثار Activision Blizzard را در برمی‌گیرد.

مایکروسافت در اسناد ارائه‌شده در جلسه دادگاه اخیر علیه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) اعلام کرد که طبق توافق فوق نه‌تنها متعهد به انتشار بازی‌های Call of Duty برای نینتندو است، بلکه تمام آثار آتی شرکت اکتیویژن بلیزارد را در دسترس کاربران این پلتفرم قرار می‌دهد. در این اسناد آمده است: «نینتندو پس از ادغام [Activision Blizzard و Microsoft] دارای حق قراردادی برای دریافت محتواهای اکتیویژن ازجمله بازی‌های کال آو دیوتی است».

در همان اسناد شرکت Microsoft بار دیگر تعهد خود برای انتشار بازی‌های Call of Duty برای جانشین «در حال توسعه» کنسول نینتندو سوییچ را تکرار کرده است. مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که قراردادی ۱۰ ساله را با پلی استیشن منعقد کرده است؛ هرچند این قرارداد تنها دربرگیرنده انتشار نسخه‌های بعدی کال آو دیوتی برای پلتفرم‌های سونی است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده