// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۰

توافق سونی با مایکروسافت برای ادامه عرضه مجموعه Call of Duty روی پلی استیشن

بالاخره دو شرکت مایکروسافت و سونی توانستند درباره ادامه عرضه مجموعه Call of Duty روی پلی استیشن به توافق برسند.

پس از مدتی طولانی و کش‌وقوس‌های فراوان، معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در مراحل پایانی خود قرار دارد. در چند هفته اخیر بود که دادگاهی در آمریکا با درخواست کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مبنی‌بر بلاک کردن این معامله به‌طور موقتی مخالفت کرد.

اکنون یک مانع بزرگ دیگر هم برداشته شده است و پس از مخالفت‌های متعدد سونی، بالاخره این شرکت راضی شد تا با مایکروسافت بر سر مجموعه Call of Duty توافقی امضا کند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در توییتر دراین‌باره نوشت: «مفتخرم اعلام کنم که مایکروسافت و پلی استیشن یک توافق‌نامه امضا کرده‌اند تا کالاف دیوتی پس از تکمیل معامله ادغام اکتیویژن بلیزارد روی این پلتفرم عرضه شود. ما منتظر آینده‌ای هستیم که در آن بازیکنان در سراسر جهان انتخاب بیشتری برای تجربه بازی‌های دلخواه خود داشته باشند».

گفتنی است غول فناوری آمریکایی قبلا توافق‌نامه‌هایی با نینتندو و چند شرکت ارائه‌دهنده کلاد گیمینگ درباره این سری امضا کرده بود. اکنون تنها گام بزرگ پیش‌روی ردموندی‌ها، توافق با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است تا بالاخره این معامله جنجالی نهایی شود و به پایان برسد.


منبع Twitter
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده