// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲

هکر بازی GTA 6 به باج‌گیری از راک‌استار متهم شد

یک سال پس از افشا شدن سورس کدهای بازی GTA 6، نظرات دادگاه درباره هکر این کدها مشخص شده است.

بازی Grand Theft Auto VI یکی از موردانتظارترین آثار تاریخ است و همین شهرت سبب شد که هدف خیلی عظیمی از هکرها باشد. براساس گزارش رویترز، این قضیه شامل هکری می‌شود که کد منبع GTA VI را به‌دست آورد و اعضای راک‌استار را تهدید به پخش آن‌ها کرد.

این هکر آریون کورتاژ نام دارد؛ نوجوانی که عضو گروه هکری Lapsus$ است. در مجموع او با ۱۲ اتهام رو‌به‌رو شده است؛ شامل سه اتهام باج‌گیری، دو اتهام کلاه‌برداری و شش اتهام قانون سواستفاده از کامپیوتر در بریتانیا. غیر از راک‌استار، او متهم شده که شرکت‌های دیگری مثل اوبر، Revolut و انویدیا را هم هدف قرار داده بود. وی به‌دنبال اخاذی ۴ میلیارد دلاری از BT Group، شرکت ارائه‌دهنده پنهای باند در انگلستان بود. از نظر ذهنی، وضعیت او برای محاکمه نامناسب درنظر گرفته شده است.

در سال ۲۰۲۲ شرکت راک‌استار با یک نفوذ شبکه رو‌به‌رو شد که در نتیجه آن گیم‌پلی تکمیل‌نشده و برخی از اِلِمان‌های بازی GTA 6 در شبکه‌های مجازی لو رفتند. این شرکت سریعا تلاش کرد تا محتوا را حذف کند، اما نتوانست به‌طور کامل مانع از پخش آن شود. این محتوا حتی در تریلر Goat Simulator 3 هم دیده می‌شد که البته این تبلیغ به سرعت حذف شد.

لوگوی شرکت راک‌استار گیمز

استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو درباره این قضیه گفته بود: «ما نشت اطلاعات را بسیار جدی تلقی می‌کنیم و این لو رفتن همه ما را ناامید می‌کنند. این برای تیم واقعا ناامیدکننده و ناراحت‌کننده است. از نظر تجاری ما آسیب ندیده‌ایم، اما از حیث شخصی و احساسی، تیم‌های ما تحت تاثیر قرار گرفتند».

با اینکه در آن زمان به اسم کورتاژ اشاره نشده بود، اما اوبر بیانیه‌ای منتشر کرد که با همکاری FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نشت اطلاعاتی خود را بررسی خواهد کرد . آن‌ها مشکوک بودند که این نفوذ زیر سر همان هکری است که به راک‌استار حمله کرده بود.

مشخص نیست بازی GTA 6 چه‌زمانی عرضه خواهد شد، اما احتمال دارد بالاخره در سال میلادی بعدی شاهد آن باشیم. در این بین، یک هیئت منصفه تلاش خواهد کرد تا تشخیص دهد آیا کورتاژ مسئول این حملات بوده یا نه؛ هرچند حکم گناه‌کاری یا بی‌گناهی صادر نخواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده