نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۵

پشتیبانی نسخه پی سی Ratchet & Clank: Rift Apart از ری تریسینگ و DirectStorage

براساس تأیید توسعه‌دهندگان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، نسخه پی سی این بازی از Ray Tracing Ambient Occlusion و DirectStorage بهره‌مند خواهد شد.

استودیوی Nixxes Software در پست جدیدی که ازطریق استیم منتشر کرده و حالا حذف کرده، جزئیات جدید و جالبی از نسخه پی سی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را فاش کرده است. براین اساس، انتظار می‌رود که این بازی روی پی سی از تکنولوژی دایرکت استوریج (DirectStorage) و GPU Decompression پشتیبانی کند. همچنین جلوه‌های Ray Tracing Ambient Occlusion نیز در نسخه پی سی این بازی گنجانده شده است.

این خبر برای علاقه‌مندان به تجربه این بازی روی پی سی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه جلوه‌های بصری RTAO می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در گرافیک این بازی داشته باشد. ما قبلاً این ویژگی را در بازی‌های متعددی مانند Metro: Exodus و F1 23 مشاهده کردیم و به‌کارگیری آن توسط توسعه‌دهندگان Nixxes در Ratchet & Clank: Rift Apart می‌تواند نتایج جذابی را به‌دنبال داشته باشد.

اما این بازی درکنار RTAO از XeGTAO نیز پشتیبانی خواهد کرد. XeGTAO یکی دیگر از تکنیک‌های Ambient Occlusion است که می‌توان آن را با HBAO+ مقایسه کرد. نکته جالب توجه دیگر این است که براساس گفته‌های Nixxes، تمامی پردازنده‌های گرافیکی از تمام برندها از این تنظیمات Ambient Occlusion بهره‌مند خواهند شد. XeGTAO به تولید جلوه‌های انسداد محیط با رزولوشن بالایی در بازی‌ها می‌پردازد که کوچک‌ترین جزئیات در هندسه‌ی اجسام محیط بازی را نشان می‌دهد و این به ارتقاء چشمگیر کیفیت خروجی بازی منجر می‌شود.

Ratchet & Clank: Rift Apart

استودیوی Nixxes اخیراً تأیید کرد که بازی Ratchet & Clank: Rift Apart از فناوری DirectStorage و GPU decompression بهره‌مند خواهد شد. به احتمال زیاد این اولین بازی خواهد بود که قابلیت فشرده سازی GPU برای DirectStorage استفاده خواهد کرد.

لازم به ذکر است که همه‌ی درایوهای حافظه SATA SSD می‌توانند از برتری‌های DirectStorage بهره‌مند شوند و این ویژگی در انحصار درایوهای NVMe SSD نخواهد بود.

Ratchet & Clank: Rift Apart در تاریخ ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) برای پی سی منتشر خواهد شد. قبلاً مشخصات سیستم مورد نیاز برای این بازی منتشر شده که یک کارت گرافیک RTX 2060 درکنار یک تراشه Core i5-8400 و ۷۵ گیگابایت حافظه SSD به‌عنوان سیستم پیشنهادی برای آن بیان شده است.

بازی از قابلیت نرخ فریم قفل نشده بهره می‌برد و گیمرها بسته به سخت‌افزار سیستم خودشان می‌توانند بدون محدودیت فریم ریت به تجربه‌ی Rift Apart بپردازند. همچنین امکان انتخاب یکی از تنظیمات NVIDIA DLSS 3، AMD FSR 2، Intel XeSS و Insomniac Games’ Temporal Injection هم برای کاربران فراهم شده است. درنهایت باید این نکته را هم ذکر کنیم که نسخه‌ی کامپیوتر بازی از قابلیت بهبود کیفیت تصویر و رفلکس NVIDIA DLAA پشتیبانی می‌کند.

Ratchet & Clank: Rift Apart روی کامپیوتر از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند با اعمال تنظیمات شخصی‌سازی شده خودشان به تجربه‌ی بازی بپردازند. همچنین امکان تجربه‌ی بازی با دوال‌سنس هم برای کاربران پلتفرم کامپیوتر فراهم شده است. براساس اعلام سازندگان، نسخه‌ی کامپیوتر بازی از تمامی قابلیت‌های کنترلر دوال سنس مثل تریگرهای داینامیک پشتیبانی می‌کند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده