نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۵

جدایی رئیس و تغییرات مدیریتی جدید در استودیوی ناتی داگ

ایوان ولز، رئیس استودیوی ناتی داگ پس از ۲۵ سال از این مجموعه جدا می‌شود.

روز گذشته رئیس و یکی از مدیران استودیوی مشهور ناتی داگ پلی استیشن ایوان ولز، رسما اعلام کرد در پایان سال ۲۰۲۳ و پس از ۲۵ سال فعالیت، از این استودیو برای همیشه جدا می‌شود. ولز که فعالیت حرفه‌ای خود در صنعت بازی را از شرکت بزرگ سگا آغاز کرده است، در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان یکی از نخستین کارمندان ناتی‌داگ به این مجموعه پیوسته بود و از سال ۲۰۰۵ تاکنون به‌عنوان رئیس و یکی از مدیران اصلی این استودیوی مشهور مجموعه‌ی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، در خلق مجموعه‌هایی چون آنچارتد و Last of Us نقش بزرگی داشته است.

در پیامی که به تمامی اعضای این شرکت فرستاده شده است، ولز درباره‌ی جدایی خود می‌گوید: «هیچ‌وقت زمان کاملا بی‌نقصی برای خداحافظی وجود ندارد، اما ایمان دارم که استودیو را در دستان مطمئنی باقی می‌گذارم. نمی‌توانم بیش از این درخصوص توانایی نیل [دراکمن] در ادامه‌ی مدیریت استودیو اطمینان داشته باشم و فکر می‌کنم حالا فرصت مناسبی برای من است تا این موقعیت برای هدایت استودیو به سوی یک آینده‌ی موفق را برای او و دیگر اعضای تیم رهبری ایجاد کنم.

برای پروژه‌های در دست توسعه‌ی فعلی [ناتی داگ] شدیدا هیجان‌زده هستم و اینکه نمی‌توانم شخصا به‌پایان رسیدن ساخت آن‌ها را از نزدیک تماشا کنم، برای من دشوار خواهد بود. اما فکر می‌کنم تاکنون تیم قدرتمندتری برای تعیین مرزهای جدیدی در صنعت و گذر از تمامی انتظارات قبلی در تاریخ این استودیو نداشته‌ایم. من مطمئن هستم که ناتی داگ همچنان این مدیوم و صنعت را همچنان روبه‌جلو حرکت خواهد داد».

نیل دراکمن و اوان ولز، دو رئیس استودیو بازی سازی انحصاری پلی استیشن سونی با نام ناتی داگ (خالق لست آو آس و آنچارتد)

نیل دراکمن، نویسنده و یکی از خالقین سری Last of Us که از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان همکار ولز در مدیریت این شرکت فعالیت داشته است، از این پس به‌عنوان رئیس استودیوی ناتی داگ و مدیر خلاقیت کار خود را ادامه خواهد داد. هدایت تمامی جنبه‌های کلی جهت حرکت استودیو و ابعاد خلاقانه‌ی پروژه‌های در دست توسعه‌ی این مجموعه، از جمله‌ی وظایف فعلی دراکمن و تیم رهبری جدید ناتی‌ داگ خواهند بود.

آلیسون موری که از سال‌ها پیش مدیریت امور داخلی این استودیو را برعهده داشته است، از این پس به‌عنوان مدیر کلی امور مالی و داخلی استودیو و رئیس فرایند تولید پروژه‌های در دست توسعه‌ی ناتی داگ فعالیت خواهد داشت. آرنی میر که برای سال‌ها به‌عنوان مدیر ارتباطات استودیو شناخته می‌شود، از حالا موقعیت «رئیس ارتباطات و فرهنگ» ناتی داگ را برعهده گرفته است.

کریستین گایرلینگ، همچنان در موقعیت قبلی خود به‌عنوان رئيس فناوری و تکنولوژی و آنتونی نیومن، یکی از کارگردان‌های The Last of Us Part 2 در موقعیت جدید رئيس طراحی و پروداکشن کلی پروژه‌های در دست توسعه‌ی این استودیو کار خود را در این مجموعه ادامه خواهند داد.

علاوه‌بر تغییرات ذکر شده، دراکمن همچنین اعلام کرد اریک پنگلینن و جرمی يه‌یتس از حالا به‌ موقعیت مدیران دپارتمان هنر این استودیو ارتقا پیدا کرده‌اند. یه‌یتس که سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت در ناتی داگ را دارد، سابقه‌ی ریاست و کارگردانی تیم انیمیشن در ساخت تمامی بازی‌های سری آنچارتد و Last of Us را در کارنامه دارد. پنگلینن نیز علاوه‌بر سابقه‌ی ۲۵ ساله‌ی کاری در تیم طراحی محیط ناتی داگ، به‌عنوان کارگردان هنری بازی‌های سری The Last of Us شناخته می‌شود و یکی از افراد تأثیرگذار در خلق تمامی ویژگی‌های برجسته‌ی بصری و هنری این مجموعه‌ی بسیار محبوب به‌حساب می‌آید.

دراکمن همچنین در انتها درباره‌ی تغییرات مدیریتی جدید این استودیو می‌گوید: «ایوان همچنان تا زمان نهایی بازنشستگی‌اش در پایان سال ۲۰۲۳ همچنان همراه ما خواهد بود و با اینکه در هنگام جدایی او به‌شدت جای فقدان او احساس خواهد شد، اطمینان دارم که تیم رهبری تکامل یافته و جدید ما، رشد و شکوفایی ناتی داگ در زمینه‌هایی جدید و ناشناخته را امکان‌پذیر خواهند کرد».

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده