// یکشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

سونی: رقابت بر سر قیمت به ضرر بازار خواهد بود

صدرنشینی کنسول پلی‌استیشن 4 در بازار فروش جهانی کنسول‌های نسل هشتم، کمپانی مایکروسافت را مجبور کرد تا خیلی زودتر از حد معمول قیمت دستگاه خود را به منظور بالا بردن آمار فروش کاهش دهد. حال به نظر شما این حرکت مایکروسافت چقدر می‌تواند درست یا نادرست باشد؟ با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

استراتژی کاهش قیمت برای مایکروسافت طبعات خیلی خوبی داشت، آن‌ها توانستند در طی تعطیلات کریسمس سال گذشته تعداد قابل توجه‌ای ایکس‌باکس وان عرضه کنند و آمار خود را به خوبی بالا بکشند.

حال اگر بخواهیم از دید خریدار به قضایا نگاه کنیم طبیعاتا سونی نیز باید برای ادامه رقابت به نوبه خود قیمت پلی‌استیشن 4 را کاهش دهد اما در کمال تعجب هنوز این اتفاق نیفتاده است. این کنسول نسل هشتم تا به الان به خوبی توانسته با قیمت اصلی خود فروش بالایی را بدست آورد اما با این حال شایعات بسیار زیادی شنیده می‌شود که کمپانی سونی قصد دارد در طی کنفرانس E3 کاهش قیمتی حداقل به اندازه‌ی پنجاه دلار برای مدل استاندارد کنسول خود اعلام کند.

هرچند با توجه به صحبت‌های فرال گارا معاون ارشد رئیس بخش بریتانیای پلی‌استیشن به وجود آوردن یک جنگ قیمتی در رقابت بین دو دستگاه ممکن است در آینده به بازار فروش صدماتی را وارد کند. حال اگر بخواهیم مبنا را بر روی صحبت‌های او بگذاریم تمامی شایعات تکذیب می‌شود و ظاهرا کنسول پلی‌استیشن 4 به این زودی‌ها شاهد کاهش قیمت نخواهد بود.

Playstation-4-Main-Photo

هرگونه جنگ بر سر کاهش قیمت در هر بخشی و در هر بازاری می‌تواند خطرناک باشد. اگر قرار است بر سر رسیدن به عدد صفر مسابقه دهیم پس چه کسی برنده خواهد شد؟ ما واقعا به خودمان افتخار می‌کنیم که توانستیم با قیمتی منطقی و قابل رقابت این نسل را شروع کنیم و تقاضای برای دستگاهمان همچنان به شدت بالا است.

بنا بر این قیمت پیشنهادی ما از روز اول تا به امروز همچنان بر روی یک عدد باقی مانده است. بله انکار نمی‌کنم که گاهی تخفیفاتی ارائه داده می‌شود تا مصرف کنندگان بتوانند با قیمت بهتری کنسول را خریداری کنند اما اینکه توانستیم از روز اول با چنین قیمت فوق العاده‌ای کار را شروع کنیم و تا به الان نیز موفق بودیم واقعا برایمان بی نظیر است.

اگر از دید کمپانی سونی به این مسئله نگاه کنیم کنسول آن‌ها توانسته با قیمت اولیه‌ی خود یعنی ۳۹۹.۹۹ دلار فروش بسیار بالایی داشته باشد و از آنجایی که این فروش همچنان ادامه دارد لذا تا وقتی که پلی‌استیشن 4 با افت فروش مواجه نشود دیدن کاهش قیمت ممکن است کمی دور از انتظار باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده