نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳

با کنسول «رترو فریک» تمام خاطرات کودکی خود را زنده کنید

ژاپنی‌ها کنسول جدیدی ساخته‌اند که بازی‌های تقریباً تمام کنسول‌های قدیمی را اجرا می‌کند، از جنسیس گرفته تا گیم بوی. در ادامه بیشتر با نحوه‌ی کار این دستگاه عجیب آشنا شوید.

سازندگان رترو فریک وعده داده‌اند که این دستگاه کارت‌های بازی کنسول‌های فامیکام، جنسیس، پی‌سی انجین، توربو گرفکس ۱۶، گیم بوی، گیم بوی ادونس، گیم بود کالر و سوپر گرفکس را پشتیبانی می‌کند.

کنسول دو بخش اصلی دارد: یکی خود دستگاه که جعبه‌ی کوچکی است و مسئولیت پردازش و اجرای بازی‌ها را بر عهده دارد و دیگری نیز آداپتوری عظیم که کارت‌های بازی در آن قرار می‌گیرند. دستگاه اصلی زیر این آداپتور قرار می‌گیرد. کنسول تنظیمات تصویری مختلفی برای افزایش کیفیت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و امکان تقلب در بازی‌ها هم در خود کنسول فراهم شده است. رترو فریک همچنین از کنترلرهای USB پشتیبانی می‌کند که امکان استفاده از تقریباً هر کنترلری را به کاربر می‌دهد.

اما شاید جالب‌ترین ویژگی آن، امکان نصب بازی‌ها از کارت بازی بر روی کنسول است. به نظر می‌رسد کنسول برای این کار از درگاه جایگذاری کارت حافظه‌ی جانبی بهره می‌برد.

رترو فریک فعلاً تنها برای ژاپن عرضه شده است. اگر خدای بازی‌های رایانه‌ای وجود داشته باشد، الان وقت آن است که به درگاه او دعا کنیم تا این کنسول برای دیگر نقاط جهان هم عرضه شود یا حداقل با یک راهنما به زبانی غیر از ژاپنی، به کشورهای دیگر صادر شود.

retro fraek (1)

retro fraek (2)

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده