// سه شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

ولو و بلیزارد علیه یک کمپانی چینی به علت نقض قوانین کپی‌رایت شکایت کردند

در سال‌های اخیر دو کمپانی بلیزارد و ولو دادگاه‌های بسیاری بر سر حق مالکیت‌ بازی DOTA داشته‌اند، اما این بار این دو شرکت نه رو در روی یکدیگر، بلکه علیه یک کمپانی بازی‌سازی چینی شکایتی تنظیم کرده‌اند. اما ماجرا چیست؟

ظاهرا استودیویی به نام لیلث و ناشر آن لونگ‌تو، دردسری برای دو غول بازی‌سازی ولو و بلیزارد به وجود آورده‌اند و از المان‌ها و ویژگی‌هایی استفاده کرده‌اند که  در بازی‌های DOTA 2 و World of Warcraft دیده می‌شود. Soul Hunters که پیش از این به نام Soul Clash شناخته می‌شد، زیر ذره‌بین ولو و بلیزارد قرار گرفته و این دو شرکت از راه‌های قانونی سعی دارند تا جلوی تولید این بازی را بگیرند.

این اولین بار است که سازندگان وارکرفت و هاف لایف در یک جناح قرار می‌گیرند تا تهدیدی مشترک را از بین ببرند. البته لیلث گیمز سابقا برخی قوانین کپی‌رایت را نقض کرده بود که باعث ایجاد حساسیت بلیزارد نسبت به این قضیه شده بود.

از نکات جالب این بازی استفاده از شخصیت‌های کاملا مشابه سری World of Warcraft و DOTA 2 در آن است و از طرفی، حتی لوگوی چینی بازی DOTA 2 هم به طور کامل برای Soul Hunters کپی‌برداری شده است.

باید منتظر ماند و دید آیا بلیزارد و ولو می‌توانند جلوی این نقض قانون کپی‌رایت را بگیرند یا باید شاهد یک بازی تقلبی و چینی شبیه DOTA و World of Warcraft باشیم.

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده