// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳

اپل نبرد حقوقی خود علیه شرکت اپیک را به دادگاه عالی خواهد برد

اپل از دادگاه عالی درخواست کرده است حکم یک قاضی در پرونده اپیک گیمز را لغو کند.

مدت زیادی است نبرد حقوقی بین اپیک گیمز و اپل ادامه دارد. این پرونده در اوت ۲۰۲۰ شروع شد. چون شرکت Epic یک دعوای ضدانحصاری علیه سازنده آیفون راه انداخت. اپیک گیمز با قرار دادن یک گزینه پرداخت مستقیم در فورتنایت، قانون پرداخت درون‌برنامه ازطریق اپ‌استور را دور زد تا شرکت Apple نتواند ۳۰ درصد از مبالغ پرداخت‌شده توسط کاربرها را دریافت کند؛ حرکتی که درنهایت باعث حذف بازی فورتنایت از فروشگاه اپ استور شد.

از آن زمان تاکنون شرکت اپل از بسیاری برنده‌ی این نبرد بوده است. در آوریل، دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده آمریکا (US Ninth Circuit Court of Appeals) حکم اولیه یک قاضی در سال ۲۰۲۱ را تایید کرد. به‌موجب آن حکم، ادعای اپیک مبنی‌بر نقض قانون فدرال توسط اپل با اجازه ندادن به رقبا به ایجاد بازارهای رقیب روی سیستم‌عامل iOS تقریبا رد شد.

اما این دادگاه با حکمی موافقت کرد که می‌گفت اپل دیگر نمی‌تواند سازندگان را محدود به دریافت پول ازطریق اپ‌استور کند. در حقیقت سازندگان برنامه‌ها و بازی‌ها اجازه دارند لینک‌ها یا دکمه‌هایی را قرار دهند که کاربران با کلیک روی آن‌ها وارد صفحه‌ای برای پرداخت پول بیرون از فضای اپ‌استور می‌شوند. این کار به‌صورت بالقوه می‌تواند باعث کاهش درآمد این غول فناوری شود به گزارش رویترز، هفته پیش ناحیه نهم، تازه‌ترین درخواست تجدید نظر هر دو شرکت را رد کرد.

اکنون اپل قصد دارد با درخواست از دادگاه عالی، این حکم را بشکند. وکلای این شرکت استدلال کردند که ناحیه نهم در صدور حکم سراسری خود زیاده‌روی کرده است: «دادگاه منطقه‌ای دستوری جامع صادر کرد که باعث می‌شود اپل نتواند قوانین anti-steering (قانون عدم اجازه به پرداخت‌های شخص ثالث) را علیه تمامی سازندگان iOS برای اجرا در ایالات متحده اعمال کند؛ با اینکه شاکی نام‌برده (اپیک گیمز) تنها دنبال حق‌خواهی از طرف خودش بود و ثابت نکرد دستوری به نفع طرفین غیر حاضر در این پرونده برای تکمیل آن ضروری است».

گفتنی است شرکت اپیک هم می‌تواند از دادگاه عالی درخواست تجدید نظر کند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده