// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۳

ساخت نسخه موبایل بازی Just Cause لغو شد

با اعلام رسمی شرکت اسکوئر انیکس، روند توسعه‌ی بازی Just Cause Mobile متوقف شد.

شرکت اسکوئر انیکس، در آخرین بیانیه‌ی خود به‌صورت رسمی از توقف و لغو بازی Just Cause Mobile که یک اثر رایگان بود، خبر داد. از این بازی در مراسم The Game Awards سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی رونمایی شد و قرار بود تا کاربران دستگاه‌های اندرویدی و iOS روی گوشی‌های خودشان به تجربه‌ی این اثر بپردازند. نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی، در سال ۲۰۲۱ در ابتدا برای کشور سنگاپور و بعد از آن برای چند کشور دیگر منتشر شد. فوریه‌ی سال گذشته امکان دسترسی به این نسخه به‌طور کامل بسته شد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه‌ی کامل بازی چند بار با تأخیر مواجه شده بود.

آن لو گرازبا فاورو، مسئول بخش برند Just Cause در مصاحبه با رسانه‌ی VGC گفت:

«با اندوه بزرگ، توقف و پایان کار ساخت بازی Just Cause Mobile را اعلام می‌کنیم. از تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۲ تیرماه)، این بازی از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف خواهد شد. انتشار چنین بیانیه‌ای به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست؛ به‌خصوص برای طرفداران ما که منتظر انتشار این بازی بودند. صمیمانه از حمایت‌های شما سپاسگزاری می‌کنیم».

تمامی مبالغی که کاربران برای خریدهای درون برنامه‌ای بازی پرداخت کردند، در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۱) به حساب آن‌ها برگشت داده شد. این اولین بازی موبایلی کنسل‌شده‌ی شرکت اسکوئر انیکس محسوب نمی‌شود. پیش از این، روند ساخت بازی‌های موبایلی Final Fantasy 7: The First Solider و Bravely Default: Brilliant Lights متوقف شده بود.

سال گذشته، یاسوکه ماتسودا، رئیس سابق شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرد که یک بازی جدید از مجموعه‌ی Just Cause در دست ساخت قرار دارد. بااین‌حال تا به این لحظه هیچ خبر رسمی در این مورد از سوی اسکوئر انیکس یا استودیو آوالانچ منتشر نشده است.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده