نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

تجربه استاندارد بازی Baldur’s Gate 3 بین ۷۵ تا ۱۰۰ ساعت زمان می‌برد

به‌گفته سازنده Baldur’s Gate 3، بازیکنان برای تجربه معمولی این بازی به زمانی بین ۷۵ تا ۱۰۰ ساعت نیاز خواهند داشت.

در حال حاضر زمان زیادی تا انتشار بازی Baldur’s Gate 3 باقی نمانده است و بازیکنان کامپیوترها می‌توانند در تاریخ ۱۲ مرداد (۳ آگست) امسال به تجربه آن بپردازند. استودیو Larian اخیرا در مورد مقیاس گسترده این بازی نقش‌آفرینی صحبت کرده است. از میان اطلاعات ارائه‌شده می‌توان به گستردگی بازی تا چهار برابر بیشتر از Divinity: Original Sin 2 و وجود ۱۷۴ ساعت سینماتیک در آن اشاره کرد. همچنین امکان کنترل قهرمانان از ۱۲ کلاس و ۴۶ زیرکلاس به همراه بیش از ۶۰۰ طلسم جادویی در بازی وجود دارد.

با درنظرگرفتن تمام این موارد، به نظر می‌رسد تجربه Baldur’s Gate 3 بسیار طولانی باشد. درهمین راستا سوئن وینکی، مدیرعامل استودیو لارین، اعلام کرد تجربه معمولی بازی به زمانی بین ۷۵ تا ۱۰۰ ساعت نیاز دارد. بااین‌حال به نظر می‌رسد کامل کردن تمام محتوای بازی به زمان بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت. وینکی در این‌باره گفت: «زمان اعلام شده برای انجام دادن همه فعالیت‌های بازی کافی نیست و فقط شامل تجربه معمولی آن می‌شود. برای آن دسته از بازیکنان که دوست دارند تمام فعالیت‌ها را کامل کنند، احتمالا زمانی ۲۰۰ ساعته موردنیاز باشد. در حال حاضر ما می‌بینیم افرادی که در حال تجربه استاندارد Baldur’s Gate 3 هستند، حدود ۷۵ تا ۱۰۰ ساعت درگیر هستند.

البته این مقدار زمان گفته‌شده، تجربه‌ی بازی به روش‌های گوناگون یا شرکت در بخش چندنفره را در نظر نمی‌گیرد. ما این را در زمان Divinity: Original Sin 2 دیدیم و برای Baldur’s Gate 3 شرایط مشابه است. افرادی که قرار است به‌صورت چندنفره بازی را تجربه کنند، احتمالا حدود بین یک سال تا یک سال و نیم مشغول خواهند بود. آن‌ها به مانند Dungeons & Dragons، گردهمایی خود را در هر جا که بازی می‌کنند، تشکیل خواهند داد».

یکی از کاراکترهای Baldur's Gate 3 در حال نابودی هیولا

به مانند نسخه‌های قبلی سری Baldur’s Gate، بازیکنان در نسخه جدید می‌توانند در مکان‌هایی توقف کنند و به استراحت بپردازند. به‌گفته سازنده، بازی Baldur’s Gate 3 به اندازه‌ای بزرگ است که بازیکنان می‌توانند در لحظاتی تجربه اصلی را رها کنند و مشغول امتحان کردن موارد جدید شوند. همچنین امکان تغییر شخصیت تحت کنترل وجود دارد که باعث تفاوت‌هایی در تجربه بازی می‌شود.

سوئن وینکی در این‌باره توضیح داد: «بازی ارزش تکرار بالایی دارد. چرا که راه‌های زیادی برای انجام کارها وجود خواهد داشت. من فکر می‌کنم افراد زیادی تصمیم به چرخش شخصیت خود بگیرند. ما این حجم دیوانه‌کننده از کلاس‌ها، زیرکلاس‌ها، نژادهای اصلی و فرعی را ارائه می‌کنیم.

این بازی کوچکی نیست که در عرض یک ماه آن را تمام کنید و شما باید آن را به‌صورت بخش به بخش پیش ببرید. شاید با یکی از دوستان‌تان وارد بخش چندنفره شوید که راه‌های زیادی برای تجربه آن وجود دارد. ما در Divinity: Original Sin 2 مشاهده کردیم که بازیکنان تا سال‌ها به تجربه آن ادامه دادند و هنوز چیزهای جدیدی را در آن کشف می‌کنند. Baldur’s Gate 3 به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر است و شامل لایه‌هایی عمیق‌تر می‌شود. من فکر نمی‌کنم بتوانید آن را در یک ماه تمام کنید».

بازی Baldur’s Gate 3 در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) امسال روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد و حدود یک ماه قبل از آن به‌دست کاربرهای پلتفرم PC می‌رسد. تیم سازنده یک شوکیس Panel From Hell جدید برای ۱۶ تیر (۷ ژوئیه) برنامه‌ریزی کرده است که برای نمایش رقابت‌های Dragonborn، معرفی هفتمین شخصیت اوریجین و نمایشی از مقیاس کلی بازی برنامه‌ریزی شده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی بالدرز گیت ۳ را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده