// جمعه, ۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۰

ایده عجیب و جالب Call of Duty برای مقابله با افراد متقلب

جدیدترین آپدیت تیم ضدتقلب Call of Duty روشی جدید ایجاد کرده که در آن متقلبان با دشمنان خیالی رو‌به‌رو می‌شوند.

اخیرا در وبلاگ Call of Duty، جدیدترین جزئیات روش‌های ضدتقلب این بازی اعلام شده است. این مجموعه بخشی با نام تیم کمانه (Ricochet) دارد که روی شناسایی و حذف افراد متقلب در بازی تمرکز دارد. اکنون این تیم از روشی جدید با نام تعدیل‌گر (Mitigation) پرده برداشته است که برای خرابکاری در بازی متقلبان ایجاد شده و قصد دارد این افراد را مشغول نگه دارد تا دیگر بازیکنان بتوانند هیچگونه بدون مزاحمتی از بازی خود لذت ببرند.

با اعمال یک تعدیل‌گر به یک چیتر به‌جای بن کردن آن‌ها، تیم کمانه می‌تواند آن‌ها را تحلیل کند و اطلاعاتی از نرم‌افزار تقلب آن‌ها به‌دست بیاورد. همین باعث می‌شود این تیم در آینده بهتر بتواند افرادی‌ را که از نرم‌افزار مشابه استفاده می‌کنند، شناسایی کرده و بن کند. جدیدترین تعدیل‌گر توهم نام دارد و شخصیت‌هایی فریبنده در بازی قرار می‌دهد که تنها متقلبان می‌توانند آن‌ها را ببینند.

این طعمه‌ها توسط بازیکنان مشروع قابل شناسایی نیست و در نشانه‌گیری، پیشروی، آمار انتهای بازی یا تجربه کلی گیم‌پلی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد؛ بلکه به روش‌های متفاوت باعث گمراهی چیترها می‌شود. طعمه‌ها شمایلی شبیه بازیکنی واقعی دارند و حرکات و کارهای آن‌ها هم مشابه گیمرها است. آن‌ها همان اطلاعاتی را که یک بازیکن واقعی در نرم‌افزار تقلب ایجاد می‌کند، ساطع کرده و همین باعث می‌شود واقعی به نظر برسند. بازی این توهم‌ها را نزدیک بازیکنی مشکوک قرار داده و اگر بازیکن به هر شکلی به آن‌ها بازخورد نشان دهد، خودش را به‌عنوان یک متقلب معرفی می‌کند.

ایجاد توهم بصری در آپدیت ضدتقلب فصل چهار Call of Duty Modern Warfare 2

این تعدیل‌گر توهم‌زا می‌تواند به متقلبان شناخته شده اعمال شود تا حواس آن‌ها را پرت کرده و همزمان آنالیز بیشتری روی آن‌ها صورت بگیرد؛ یا روی بازیکنان مشکوک اجرایی شود تا ببینند آیا آن‌ها بازخوردی نشان داده و خود را به‌عنوان یک چیتر لو بدهند.

همچنین تیم کمانه یک تعدیل‌گر دیگر با نام باتلاق شنی را حذف کرده است. این تعدیل‌گر متقلبان را در بازی کند کرده یا آن‌ها را فریز می‌کرد تا به‌راحتی هدف دیگر بازیکنان شوند. به‌علاوه کنترل بازیکن هم دستکاری می‌شد و کارکرد دکمه‌های آن‌ها جابه‌جا شده یا کنترل آنالوگ از حالت عادی به معکوس عوض می‌شد. چون این تعدیل‌گر بازی یک بازیکن عادی را بیش‌ازحد تحت تاثیر قرار می‌داد و باعث حواس پرتی می‌شد، حذف شده است.

این تیم دراین‌باره گفت: «تعدیل‌گرها در نقش مانعی برای چیترها طراحی شده تا جامعه بازیکنان ما بتوانند در یک تجربه گیم‌پلی محافظت شده و بی‌وقفه شرکت کنند. با اینکه باتلاق شن تعدیل‌گری جالب علیه متقلبان بود، اما می‌توانست برای افراد حاضر در لابی هم آزاردهنده باشد».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده