نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱

عدم تمایل مایکروسافت به انحصاری کردن بازی‌های سگا در صورت خرید آن

مایکروسافت در اسناد جدید ادعا کرد در صورت موفقیت برنامه خرید سگا در گذشته، بازی‌های آن را به شکل مولتی‌پلتفرم حفظ می‌کرد.

مایکروسافت در یک بیانیه توضیح داد که اگر شرکت سگا را طبق برنامه‌ریزی گذشته خریداری می‌کرد، تمایلی برای انحصاری کردن بازی‌های آن برای ایکس باکس نداشت و آن‌ها را به‌صورت چندپلتفرمی در دسترس بازیکنان قرار می‌داد. طبق گزارش IGN، برنامه‌های مایکروسافت برای خرید سگا براساس هدفی بود که به توسعه و عرضه بازی‌ها روی همه پلتفرم‌ها از جمله اندروید، iOS، پلی استیشن، استیم، سوییچ، ویندوز و ایکس باکس منجر می‌شد.

همچنین این شرکت قصد داشت بازی‌های سگا را که تاکنون به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن و نینتندو عرضه شده‌اند، روی ایکس باکس بیاورد تا بازیکنان این پلتفرم بتوانند از تجربه آثار سگا در کار سایر بازیکنان لذت ببرند. علاوه‌بر این، یکی از اهداف کاربردی و نهایی این خرید مربوط‌به عرضه بازی‌های سگا در روز نخست انتشار روی سرویس گیم‌پس ایکس باکس و کامپیوتر می‌شد.

مایکروسافت این جزئیات را به‌عنوان بخشی از دفاع خود در قالب یک سند استراتژی منتشر کرد تا نشان دهد تنها هدفش از خرید سایر شرکت‌های ناشر به انحصاری کردن آثار آن‌ها برای ایکس باکس خلاصه نمی‌شود. در دادگاه بین FTC و مایکروسافت بر سر معامله خرید اکتیویژن بلیزارد، اسناد بسیاری فاش شده‌اند که یکی از آن‌ها نشان می‌دهد مایکروسافت در میان سایر شرکت‌ها به‌دنبال خرید سگا و بانجی بوده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده