نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶

تمرکز Alan Wake 2 روی اتمسفر و وحشت به‌جای خشونت و جامپ اسکر خواهد بود

به‌گفته کارگردان‌ Alan Wake 2، سبک این بازی به‌جای خشونت و جامپ اسکر روی فضاسازی و وحشت متمرکز شده است.

با اینکه بازی Alan Wake 2 یک دنباله به شمار می‌آید اما به‌نظر می‌رسد شرکت رمدی اینترتینمنت در نظر دارد برای توسعه آن از رویکردهای متفاوتی نسبت به نسخه اول بهره ببرد. تاکنون حضور دو پروتاگونیست قابل کنترل به‌نام‌های ساگا اندرسون و آلن ویک در بازی تایید شده است و بازیکنان می‌توانند پس از رسیدن به بخش مهمی از داستان، آزادانه بین آن‌ها جابه‌جا شوند. همچنین به‌نظر می‌رسد سازندگان بیشتر روی مکانیسم‌های وحشت بقای Alan Wake 2 تمرکز کرده‌اند.

در همین راستا اخیرا سم لیک، کارگردان خلاق و کایل رولی، کارگردان اصلی بازی در گفت‌وگو با یوروگیمر پیرامون تاثیر وحشت مدرن بر سبک کلی بازی صحبت کرده‌اند. ابتدا سم لیک در این‌باره توضیح داد:

«امروزه به خوبی احساس می‌شود که سبک وحشت محبوب‌تر شده است و در حال حاضر چند محصول ترسناک جدید و عالی قرار است روی رسانه‌های مختلف عرضه شوند. این سبک قبلا یک زمینه خاص به شمار می‌آمد اما امروزه توسط مخاطبان گسترده‌تری پذیرفته شده است. تمرکز روی توسعه یک بازی روانشناختی و ترسناک، آزادی بسیاری به‌همراه دارد؛ چرا که ما نیازی به عقب‌نشینی نداریم و می‌توانیم کاملا به داستان متعهد بمانیم و به همان اندازه که نیاز است، به سمت وحشتناک شدن آن پیش برویم».

مبارزه اندرسون با دشمنان در بازی Alan Wake 2

به‌نظر می‌رسد رمدی برای توسعه هرچه بهتر Alan Wake 2، نگاهی به سبک فیلم‌های ترسناک معاصر داشته و کمتر روی خشونت و جامپ اسکر تمرکز کرده است. کایل رولی در این‌باره توضیح داد: «سبک بازی Alan Wake 2 با نگاهی به فیلم‌های ترسناک مدرن و کلاسیک از جمله آثار معاصر Heritary یا Midsommar و موارد مشابه آن خلق شده است که بیشتر به اتمسفر و حس وحشت اتکا دارد و کمتر روی جامپ اسکر و خشونت تمرکز می‌کند.

ما همیشه از داستان آلن ویک اورجینال، Twin Peaks و آثار دیوید لینچ الهام گرفته‌ایم و واضح است که ما به‌نوعی الهام‌هایمان را برای Alan Wake 2 گسترش می‌دهیم. فیلم‌های ترسناک ذکر شده از نگاه سبک وحشت، سرگرم‌کننده هستند و بیشتر روی داستان ترسناک اتکا دارند. این موضوع بیشتر در مورد درام، شخصیت‌پردازی و اتفاق‌هایی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، روابط آن‌ها و نحوه تغییر هر یک از این موارد در ماجرای داستان صدق می‌کند».

در پایان این مصاحبه سم لیک خاطرنشان کرد: «Alan Wake 2 نمایشی فوق‌العاده است؛ چرا که ما در حال ساخت یک تجربه داستان‌محور هستیم و با بهره‌گیری از فضاسازی و تنش، روی روایتی که ثانیه به ثانیه آن حس وحشت دارد تمرکز کرده‌ایم. همچنین روایت کلی از منظر وحشت و ماجراجویی شخصیت‌ها در روند داستان اهمیت زیادی دارد. من فکر می‌کنم آثار مدرن سبک وحشت دقیقا همین کار را به خوبی انجام داده‌اند».

بازی Alan Wake 2 قرار است در تاریخ ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود. کامل کردن داستان این بازی حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد و بسته به انتخاب بازیکنان در تجربه بازی با ویک یا اندرسون، تجربه مجدد بازی ارزش خواهد داشت.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده