نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹

خریداری دیالوگ آغازین بازی Alan Wake با مبلغ ۱ دلار از استیون کینگ

شرکت رمدی نقل قول سکانس افتتاحیه بازی Alan Wake را با مبلغ ۱ دلار از استیون کینگ خریداری کرده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی حق استفاده از نقل قول خود در سکانس افتتاحیه بازی Alan Wake را به مبلغ ۱ دلار به شرکت Remedy Entertainment فروخته است. سم لیک از شرکت رمدی اخیرا در گفت‌وگو با رسانه Eurogamer اعلام کرد که «شدیدا خواهان» شروع بازی الن ویک با نقل قولی از استیون کینگ بود؛ نویسنده‌ای که آثارش به‌وضوح تأثیر زیادی بر نسخه اول داشته است.

سم لیک در جریان مصاحبه با رسانه یوروگیمر در رویداد Summer Game Fest اظهار داشت: «در زمان تولید نسخه اول Alan Wake شدیدا خواهان شروع بازی با نقل قولی از استیون کینگ بودم. طوری که من متوجه شدم، استیون کینگ در ازای دریافت ۱ دلار می‌خواست تا حق استفاده از آن را به‌دست بیاوریم. [این عمل] بسیار سخاوتمندانه بود».

نقل قول مورد بحث چنین است: «استیون کینگ زمانی نوشت: کابوس‌ها خارج از منطق وجود دارند و لذت کمی در شرح آن نهفته است. آن‌ها نقطه مقابل جنبه زیبایی ترس هستند. در یک داستان ترسناک، قربانی مدام به‌دنبال دلیل می‌گردد، اما هیچ استدلالی وجود ندارد و نباید هم وجود داشته باشد. معمای بی‌پاسخ این است که چه چیزی برای طولانی مدت با ما می‌ماند و این موردی است که در پایان به یاد خواهیم آورد. نام من الن ویک است و یک نویسنده هستم».

این نقل قول از مقاله Entertainment Weekly در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان «چرا هالیوود در ارائه آثار ترسناک ناتوان است» برداشت شد که در آن استیون کینگ از عجز استودیوهای بزرگ در تولید فیلم‌های دلهره‌آور برای انبوه مخاطبان ابراز تأسف می‌کند. کایل رولی و مولی مالونی، به‌ترتیب کارگردان همراه و طراح روایت اصلی Alan Wake 2 اخیرا با رسانه VGC درباره تفاوت نسخه دوم با اول و منابع الهام الن ویک ۲ به گفت‌وگو پرداختند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده