نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

احتمال کار گوگل روی تجربه بازی‌ها از طریق یوتیوب

طبق گزارشی جدید، شرکت گوگل در حال آزمایش محصولی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ازطریق یوتیوب به تجربه بازی‌ها بپردازند.

براساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، ایمیلی داخلی برای برخی از کارمندان گوگل ارسال شده است که نشان می‌دهند این شرکت در حال بررسی یک محصول جدید جهت تجربه بازی‌های ویدئویی ازطریق یوتیوب است. طبق این گزارش، محصول جدید با نام رمزی «پروژه Playables» شناخته می‌شود و به کاربران این فرصت را می‌دهد تا ازطریق پلتفرم یوتیوب، بازی‌های ویدئویی را روی موبایل و کامپیوترها اجرا کنند.

همچنین به نظر می‌رسد Playables به بازیکنان این امکان را خواهد داد تا مشابه سرویس استدیا، ازطریق یوتیوب بدون وقفه به تجربه بازی‌ها روی موبایل بپردازند. این جدیدترین تلاش گوگل برای ورود جدی‌تر به بازار بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید که پس از تعطیلی استدیا گزارش آن پخش شده است. سرویس ابری استدیا در گذشته به بازیکنان امکان می‌داد بازی‌های خود را ازطریق مرورگر کروم یا کروم‌کست و سایر پلتفرم‌های مشابه تجربه کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که Playables از همان فناوری استفاده‌شده در سرویس استدیا استفاده می‌کند یا گوگل در نظر دارد دامنه این پلتفرم جدید را تا مرزهای جدیدتری گسترش دهد. گوگل در گذشته سعی کرد از فناوری‌های تردپارتی از جمله تکنولوژی‌های مربوط‌به ورزش و تناسب اندام Peloton استفاده کند تا کاربران بیشتری را به سرویس ابری استدیا جذب کند؛ با این وجود استدیا هم‌اکنون تعطیل شده است.

فیل هریسون، مدیرعامل پلتفرم استدیا درباره بسته شدن آن گفت که تعداد کاربران این سرویس ابری به اندازه‌ای که گوگل از سال ۲۰۱۹ انتظار داشت، رشد نکرده بود. هریسون در ادامه توضیح داد:

«چند سال پیش ما یک سرویس بازی ابری به نام استدیا را راه‌اندازی کردیم. درحالی‌که زیرساخت‌های استدیا برای تجربه بازی‌ها توسط مصرف‌کنندگان براساس یک پایه فناوری قدرتمند ساخته شده بود، اما جذابیتی را که ما انتظار داشتیم در میان کاربران به‌دست نیاورد؛ بنابراین تصمیم دشواری برای بستن این سرویس پخش بازی ابری گرفتیم».

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده