// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۳

واکنش منتقدین به بازی Final Fantasy 16

چندی پیش میانگین امتیازات بازی Final Fantasy 16 منتشر شد و شاهد بازخوردهای فوق‌العاده‌ای از جدیدترین انحصاری پلی استیشن 5 هستیم.

فاینال فانتزی مجموعه‌ای دوست داشتنی برای علاقه‌مندان به بازی‌های شرقی، مخصوصا آثاری با نبردهای نوبتی به حساب می‌آید. بااین‌حال گله و شکایت اکثر مخاطب‌های امروزی، این بود که چرا اسکوئر انیکس به‌سراغ نبردهای کاملا مدرن برای این سری نمی‌رود تا قشر بیشتری از کاربران قادر به تجربه آن باشند. بااین‌حال از زمان عرضه بازی Final Fantasy 15 شاهد اعمال تغییرات گسترده‌ای در گیم‌پلی بازی بودیم و حتی نسخه ریمیک فاینال فانتزی ۷ هم ساختار مدرن‌تری نسبت به گذشته دارد.

بااین‌حال Creative Business Unit 3 برای توسعه Final Fantasy 16 به‌سراغ طراح ارشد سیستم مبارزاتی بازی Devil May Cry 5 رفته است. ازاین‌رو شاهد نبردهایی کاملا مدرن و هک اند اسلش هستیم. حتی استفاده از مواردی مثل Potion هم به‌واسطه شورتکات‌هایی انجام می‌شود تا خللی در سرعت گیم‌پلی ایجاد نشود. نسخه دمو بازی نوید بخش یک تجربه لذت‌بخش است و حال کمتر از یک روز به عرضه Final Fantasy 16 زمان باقی‌مانده و شاهد انتشار نمرات بازی هستیم.

میانگین امتیازات فاینال فانتزی 16 نوید بخش یک تجربه لذت‌بخش، دل‌نشین و خاطره‌انگیز است و در ادامه نظرات بعضی از منتقدان را در زومجی مطالعه خواهیم کرد. همچنین می‌توانید نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید؟

Final Fantasy 16

  • سازنده: اسکوئر انیکس (بخش Creative Business Unit 3)
  • ناشر: اسکوئر انیکس
  • پلتفرم: پلی استیشن 5
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: یک تیر ماه

گیم پلی Final Fantasy 16

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

باتوجه‌به مبارزات، اکشن، سنگین، سرعتی با عکس‌العمل بالا، Final Fantasy 16 جدا از چیزی که هواداران فاینال فانتزی از یک بازی در این مجموعه انتظار داشتند، قرار می‌گیرد. بااین‌حال داستان عالی، شخصیت‌ها و جهانی که به‌درستی ساخته شده جزو بهترین مواردی است که این مجموعه تابه‌امروز ارائه کرده است. همچنین ویژگی Action Time Lore بازی باید به‌عنوان یک استاندارد برای بازی‌هایی که داستانی سنگین و عمیق و طلانی را ارائه می‌دهند، در نظر گرفته شود تا کاربر بتواند سرمایه‌گذاری‌ای روی این بخش داشته باشد.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

این بازی شاید از جنبه‌هایی ضعیف باشد، اما به‌خاطر یک سری از خیره‌کننده‌ترین لحظات و شخصیت‌هایی که در خود جای داده، باید ستوده شود. Final Fantasy XVI به‌خوبی جایگاه خود را در میان پنتیان‌های فاینال فانتزی [معبد خدایان فاینال فانتزی و اشاره به نسخه‌های قوی این سری] به‌دست آورده است. ازاین‌رو شاهد یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه هستیم.

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

درکنار گذاشتن نبردهای نوبتی و جایگزین کردن آن با نبردهای سنگین و ترکیبی، فاینال فانتزی ۱۶ همان روحیه نوآوری مجددی را که این مجموعه در خود جای داده، دراختیار دارد. این رویکرد جدید ترکیب شده با جهانی که می‌خواهید در آن به اکتشاف بپردازید و داستانی دوست داشتنی که قدرت خود را از شخصیت‌های بسیار خوب خود می‌گیرد. درحالت کلی، Final Fantasy 16 همان تجربه‌ای است که به‌]وبی درکنار بهترین‌های این سری قرار می‌گیرد.

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

با بیش از ۶۵ ساعت محتوا که جذا از بخش داستانی در انتظار من است، خوشحالم که هنوز کارم با جدیدترین ساخته کریتیو بیزینس یونیت ۳ به پایان نرسیده است. همچنین دارای بعضی از بهترین لحظات من در فاینال فانتزی‌های مدرن است، اما بعضی از نقاط ضعف بازی سرعت بازی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. ای کاش بعضی از المان‌های مختلف بازی در هم تنیدگی بهتری داشتند. بااین‌حال وقتی که به زمان صرف شده‌ام پیش کلایو، دوستان‌ و دشمنان‌اش و سرزمین ولیستیا می‌نگرم، قطعا نقاط قوت بازی است که به یاد می‌آورم. FF16 خیلی متفاوت از سایر نسخه‌های قبلی است، اما در بسیار از جوانب المان‌های آشنایی هم دارد. ازاین‌رو همچنان یک فاینال فانتزی است و مدام به من یادآوری می‌کند که چرا عاشق این مجموعه هستم.

وی‌جی‌سی: ۸۰ از ۱۰۰

تابه‌حال Final Fantasy بهتر از این نبوده و کاراکترهای نسخه شانزدهم مورد علاقه کاربران خواهند بود. فقط آرزو می‌کردیم که درخارج از ساختار ماجراجویی هالیوودی و بلک باستر خود، ماجراجویی‌های جذاب دیگری را دراختیارمان قرار دهند تا آن‌ها را دنبال کرده و انجام دهیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده