نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

اشاره FTC به انحصاری شدن آثار بتسدا به عنوان دلیل محکم جلوگیری از قرارداد اکتیویژن بلیزارد

به‌گفته FTC، عملکرد مایکروسافت پس از خرید بتسدا می‌تواند دلیل محکمی برای مخالفت با ادغام اکتیویژن بلیزارد باشد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در یک بیانیه جدید اعلام کرد که معتقد است اقدامات مایکروسافت پس از خرید زنیمکس و بتسدا را می‌توان به‌عنوان دلایلی قدرتمند برای جلوگیری از ادغام این شرکت با اکتیویژن بلیزارد در نظر گرفت. سازمان FTC به این واقعیت اشاره کرد که مایکروسافت بازی‌های بتسدا و زنی‌مکس را به‌طور انحصاری روی پلتفرم‌های ایکس باکس منتشر می‌کند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازی استارفیلد به شمار می‌آید که قرار نیست روی پلی استیشن 5 عرضه شود.

در بیانیه FTC آمده است: «مدافعان ادغام، به نگرانی‌های مایکروسافت پیرامون خشمگین شدن بازیکنان در صورت جلوگیری از دسترسی پلتفرم‌های رقیب به محتوای اکتیویژن بلیزارد تکیه می‌کنند. اما می‌دانیم که این نگرانی‌ها در گذشته مانعی برای انحصاری کردن آثار زنیمکس نشده است».

این بیانیه جدید در مدت کوتاهی پس از صدور حکم اخیر دادگاه برای موافقت با FTC پیرامون مسدودسازی موقت قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت صادر شد. در ادامه این حکم، دادگاه فدرال ایالات متحده فعلا با حکم FTC موافقت کرده است تا کار مایکروسافت برای تکمیل این خرید بیش از قبل دشوار شود. به جز این کمیسیون، سازمان نظارت بر بازار و رقابت بریتانیا (CMA) نیز تصمیم به مسدود کردن ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت گرفته است. طی روزهای آتی با برگزاری دادگاه مشخص خواهد شد که آیا مدت‌زمان بلاک قرارداد در آمریکا طولانی‌تر می‌شود یا نه.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده