نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳

جدایی رئیس بخش موبایل پلی استیشن از سونی

ظاهرا نیکولا سباستینی، رئیس بخش موبایل پلی استیشن پس از تقریبا ۲ سال فعالیت شرکت سونی را ترک کرده است.

شرکت سونی در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای گسترش حضور در عرصه‌های خارج از بازی‌ها داشته است. با اینکه اقدامات صورت‌گرفته در زمینه‌هایی نظیر انتشار بازی‌های پلی استیشن برای کامپیوتر، توسعه آثار لایو-سرویس و تولید اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی ملموس و آشکار بوده است، اما بخش بازی‌های موبایل سونی هنوز جای کار دارد.

یکی از گام‌های بزرگ و روبه‌جلو سونی انتصاب نیکولا سباستینی، مدیر سابق اپل به‌عنوان سرپرست بخش موبایل پلی استیشن در اکتبر ۲۰۲۱ بود؛ هرچند ظاهرا در این زمینه نیز در مسیر عقب‌گرد قرار گرفته است. همان‌طور که رسانه MobileGamer.biz گزارش داد، نیکولا سباستینی شرکت Sony را ترک کرده است و دیگر ریاست بخش موبایل را برعهده ندارد. ظاهرا دلیل جدایی نیکولا سباستینی این بوده است تا «به‌دنبال یک فرصت تازه و نامعلوم» برود.

شرکت سونی در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که درصدد انتشار «محبوب‌ترین بازی‌های پلی استیشن» برای دستگاه‌های موبایل است و می‌خواهد برای گسترش مخاطبان پای خود را فراتر از مرزهای کنسول‌ها بگذارد. سال گذشته شرکت سونی برای گسترش حضور در حوزه بازی‌های موبایل تصمیم به خریداری استودیو بازی‌سازی Savage گرفت. اعضای این استودیو درحال‌حاضر روی «یک بازی اکشن لایو-سرویس AAA معرفی‌نشده تازه برای موبایل» کار می‌کنند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده