نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷

افت قابل توجه گرافیک Starfield در مقایسه با ویدیو سال ۲۰۲۲ این بازی

یک یوتیوبر اقدام به مقایسه گرافیک بازی Starfield در ویدیوهای نمایش داده‌شده در سال ۲۰۲۲ و امسال کرد که نتایج غیرمنتظره‌ای را به نمایش می‌گذارد.

استارفیلد بدون شک یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های چند سال اخیر است که چه از لحاظ محتوا و گیم پلی و چه از نظر جلوه‌های بصری و گرافیکی انتظارات زیادی از آن می‌رود. حالا یوتیوبر Cycu1، مقایسه اولیه‌ای از گرافیک بازی Starfield در ویدیوهای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ این بازی انجام داده که به‌طور کلی افت قابل‌توجه گرافیک بازی طی یک سال گذشته را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، چهره‌ی شخصیت‌ها و جلوه‌های گرافیکی موهای صورت تمام کاراکترها در دموی سال ۲۰۲۳ این بازی به نسبت ضعیف‌تر به نظر می‌رسند. البته هنوز نمی‌توان در این خصوص نظر کارشناسی داد، اما به نظر می‌آید که طراحی کاراکترها مشکل اصلی دموی ۲۰۲۳ بازی استارفیلد بودند.

دانلود از آپارات

همه‌ی شخصیت‌هایی که در این ویدیو به نمایش گذاشته شدند، نسبتا چهره‌ی صاف‌تری دارند و موهای صورت اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسد. همچنین چشم‌ها هم جزئیات بسیار کمی دارند که باعث می‌شود بی جان به نظر برسند. این یوتیوبر حتی معتقد است طراحی برخی کاراکترها از نسل‌های قبل هم ضعیف‌تر است. او حتی دموی سال ۲۰۲۲ این بازی را شبیه به یک ریمستر از ویدیو سال ۲۰۲۳ توصیف می‌کند.

خوشبختانه کیفیت عناصر محیطی همچنان حفظ شده است و حتی چندین عنصر محیطی با کیفیت بالاتر هم در برخی مناطق به بازی اضافه شده‌اند. عامل TOD یا زمان روز هم در برخی صحنه‌ها تغییر کرد. پس امکان مقایسه نورپردازی برای صحنه‌های یکسان وجود ندارد.

ضمن اینکه یک سری تغییراتی هنری هم در بازی به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال اتاق اصلی در دقیقه ۲:۰۰ این ویدیو حالا شامل افکت گرد و غبار یا مه شده و ساعت روز هم در آن تغییر کرده است. این تغییرات عموما مثبت تلقی می‌شوند. در آن سو موضوعی که نمی‌توان از آن عبور کرد، تنزل گرافیکی شخصیت‌های بازی است که به آن اشاره شد.

استارفیلد حدود سه ماه دیگر عرضه خواهد شد و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بتسدا به‌طور ناگهانی این ایرادات را برطرف کند. ظاهرا ویدیوهای جدید درواقع نماینده‌ای از محصولی هستند که نهایتا به‌دست ما خواهد رسید. لذا اگر در زمان عرضه این مسائل پابرجا باشند، شاید در آپدیت‌های بعدی شاهد بهبود گرافیک شخصیت های بازی باشیم.

مقایسه گرافیک بازی Starfield از سال 2022 تاکنون

تا جایی که می‌دانیم این بازی شامل افکت‌های ری تریسینگ نخواهد بود. با اینحال این بازی ممکن است روی پی سی همچنان از برخی جلوه‌های RT بهره‌مند شود. ضمن اینکه هنوز نمی‌دانیم این بازی از DLSS 3 پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. البته انتظار می‌رسد که توسعه‌دهندگان این بازی از این فناوری‌های جدید در بازی خود استفاده کنند؛ چراکه به نظر می‌رسد استارفیلد به نسبت تکیه‌ی زیادی به پردازش داده‌ها روی CPU داشته باشد و DLSS 3 می‌تواند کمک زیادی به آن بکند. در حداقل سیستم مشخص‌شده برای اجرای بازی استارفیلد روی پلتفرم PC، پردازنده موردنیاز AMD Ryzen 5 2600X یا Intel Core i7-6800K است. کارت گرافیک هم باید حداقل AMD Radeon RX 5700 یا NVIDIA GeForce 1070 Ti باشد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع dsogaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده