نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۱

پایان ساخت بازی‌های انحصاری جدید برای کنسول ایکس باکس وان

مت بوتی در جریان تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود از پایان تولید بازی‌های انحصاری جدید برای کنسول ایکس باکس وان خبر داد.

در جریان آخرین اخبار بازی و به‌دنبال مصاحبه‌ی جدید مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس مشخص شد که تولید بازی‌های انحصاری جدید برای کنسول ایکس باکس وان به پایان رسیده است. بوتی طی مصاحبه‌ با وبسایت Axios اعلام کرد که استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس به‌شکل تمام و کمال روی تولید بازی‌های جدید برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی تمرکز کرده‌اند.

بدین ترتیب دیگر شاهد ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان نخواهیم بود. البته که بوتی در ادامه‌ی صحبت‌هایش خاطر نشان می‌کند که مایکروسافت همچنان به‌پشتیبانی از ایکس باکس وان و جامعه‌ی کاربران این کنسول ادامه خواهد داد؛ مثلا کاربران هنوز می‌توانند بازی‌هایی را که روی این کنسول عرضه نمی‌شوند ازطریق تکنولوژی‌های ابری و به‌شکل کلاود استریمینگ تجربه کنند.

مایکروسافت طی ماه‌های گذشته و با عرضه‌ی بازی‌هایی مثل Hi-Fi Rush و Redfall به‌شکل انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و تمرکز روی نمایش بازی‌های نسل نهمی در مراسم اخیر خود، نشان داد حالا روی ارائه‌ی محتویات انحصاری برای پلتفرم‌های نسل ۹ متمرکز شده است. این درحالی است که هنوز بازی‌هایی مثل Lies of P که عرضه‌ی میان‌نسلی را درنظر دارند، همچنان برای پلتفرم ایکس باکس وان عرضه خواهند شد و باید صبر کنیم و ببینیم که عرضه‌ی محصولات میان‌نسلی برای کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت و سونی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان پیرامون این موضوع و اتمام تولید بازی‌های انحصاری ایکس باکس وان را برای زومجی بنویسید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده