نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱

فیل اسپنسر: Starfield به رشد گیم پس کمک خواهد کرد

فیل اسپنسر معتقد است که مایکروسافت می‌تواند با گسترش مخاطبان گیم پس با استفاده از بازی Starfield، درآمدزایی بسیار خوبی از این بازی داشته باشد.

با اینکه مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس می‌توانند بدون نیاز به خرید بازی Starfield به تجربه این بازی علمی تخیلی و نقش آفرینی بپردازند، فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت معتقد است که این شرکت می‌تواند درآمد خیلی خوبی از فروش این بازی به‌دست آورد.

اسپسنر در خلال پادکست GiantBomb از برنامه Nite Show بعد از برگزاری شوکیس ایکس باکس توضیح داد که این شرکت چطور می‌تواند از گیم پس برای جذب مخاطب بیشتر به بازی‌های خود استفاده کرده و عرضه بازی Halo 2 را به‌عنوان مثالی از به کار گیری این رویکرد در عرضه بازی‌های ویدیویی بیان کرده است. او در بخشی از این مصاحبه گفت:

«فرض کنید که قصد داریم بازی Halo 2 را عرضه کنیم و تصمیمی برای عرضه بازی روی کنسول‌های نینتندو یا سونی نداریم. هیچکس از من نپرسیده که وقتی بازی را روی همه پلتفرم‌های موجود عرضه نمی‌کنیم، سود و زیان عرضه‌ی آن به چه نحوی خواهد بود؟ وقتی صحبت از سبک قدیمی عرضه بازی‌ها روی کنسول‌ها مطرح می‌شود، بحث سر این است که Halo 2 روی چند کنسول عرضه می‌شود؟ یا بازیکنان تا چه مدتی از این پلتفرم استفاده خواهند کرد؟ و اینکه چند بازی برای آن خواهند خرید. آیا این عوامل باعث می‌شوند که عرضه انحصاری بازی روی کنسول شما مقرون‌به‌صرفه باشد؟»

نمایی از تریلر بازی Starfield

اسپسنر در ادامه درباره جامعه بزرگی از کاربرانی که ازطریق پلتفرم پی سی و ایکس باکس گیم پس در اختیار مایکروسافت قرار گرفته توضیح داده که از این طریق می‌توان Starfield را به‌دست بیشترین تعداد کاربر ممکن رساند. براساس گفته‌های اسپنسر، این شرکت به بازی با دید گسترش دسترسی به بازی‌های مایکروسافت نگاه می‌کند و اعتقاد دارد که استارفیلد به رشد مشترکین این بسترها کمک خواهد کرد.

«وقتی من به گیم پس نگاه می‌کنم، خوب می‌دانیم که قرار است درآمد خوبی از Starfield کسب کنیم. برنامه‌ هم همین است. ما با این بازی گیم پس را بیش‌ازپیش گسترش خواهیم داد تا روی پی سی و کنسول به پلتفرم بهتری تبدیل شود. هدف ما اول از همه گسترش دسترسی به بازی‌ها است و بازی‌های مهمی مثل Starfield به‌عنوان کاتالیزور فرایند رشد گیم پس روی پلتفرم‌های مختلف در نظر گرفته می‌شوند.»

مایکروسافت و بتسدا بعد از برگزاری رویداد چند روز پیش Xbox Games Showcase، جزئیات بیشتری را درباره بازی Starfield با طرفداران در میان گذاشت که از میان آن‌ها باید به دریافت محتوای پس از عرضه زیادی برای این بازی و تلاش توسعه‌دهندگان بتسدا برای عرضه کم باگ‌ترین بازی این شرکت تاکنون اشاره کرد. ضمن اینکه Starfield روی ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود.

بازی Starfield در تاریخ ۱۶ شهریور (۶ سپتامبر) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده