نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲

گذر فروش بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim از ۶۰ میلیون نسخه

شرکت بتسدا اعلام کرد که میزان فروش بازی نقش‌آفرینی نیمه جهان-باز The Elder Scrolls 5: Skyrim از مرز ۶۰ میلیون نسخه عبور کرده است.

شرکت بتسدا هرگز با کسب موفقیت‌های تجاری و انتقادی عظیم بازی‌های خود غریبه نبوده است، اما بی‌تردید بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim را می‌توان برترین محصول آن‌ها در این زمینه به‌حساب آورد. این بازی نقش‌آفرینی نیمه جهان-باز پس از انتشار در سال ۲۰۱۱ برای بسیاری از طرفدارها به یکی از برترین بازی‌های طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شد و اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که در زمینه تجاری نیز به همان اندازه موفق بوده است.

بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim بیش از یک دهه پس از انتشار همچنان به جابه‌جایی رکوردهای فروش ادامه می‌دهد. تاد هاوارد، رئیس شرکت بتسدا و کارگردان اسکایریم در گفت‌وگو با رسانه IGN اعلام کرد که فروش این بازی نقش‌آفرینی فانتزی در همه پلتفرم‌ها به بیش از ۶۰ میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده است. این بازی در ابتدا برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوتر منتشر شد و سپس به بسیاری از پلتفرم‌های دیگر راه یافت.

شرکت Bethesda آمار قبلی فروش بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim را در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. اسکایریم در آن زمان ۳۰ میلیون نسخه فروخته بود؛ بنابراین میزان فروش بازی طی حدود ۸ سال دوبرابر شده است.

درحال‌حاضر تمرکز کامل بتسدا به توسعه بازی Starfield معطوف شده است. این بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر راه می‌یابد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده