نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۲

مشارکت پلاتینیوم گیمز و کارگردان Kingdom Hearts 4 در ساخت فاینال فانتزی ۱۶

مدیرعامل شرکت پلاتینیوم گیمز و کارگردان بازی Kingdom Hearts 4 تایید کردند در توسعه بخشی از بازی Final Fantasy 16 مشارکت داشته‌اند.

در جریان مراسم زنده قبل از انتشار بازی Final Fantasy 16 که به‌عنوان بخشی از رویداد سامر گیم فست برگزار شد، شرکت پلاتینیوم گیمز تایید کرد که در ساخت این بازی با اسکوئر انیکس همکاری داشته است. آتسوشی اینابا، رئیس و مدیرعامل پلاتیونیم گیمز، در یک پیام ویدئویی اعلام کرد:

«پلاتینیوم گیمز فرصتی برای توسعه بخشی از بازی Final Fantasy 16 را به‌دست آورد. ما هرگز تجربه کار کردن روی پروژه‌ای به این شکل نداشتیم؛ بنابراین وقتی اولین‌بار ساخت آن را شروع کردیم، ما را غافلگیر کرد. با این وجود اعضای تیم توسعه از جمله من برای این فرصت بسیار هیجان‌زده بودیم و حرف‌هایی از جمله «این فاینال فانتزی است» و «ما هرگز فرصت دیگری برای کار روی فاینال فانتزی نخواهیم داشت» را به یکدیگر می‌گفتیم. بنابراین ما با کمال میل این فرصت را پذیرفتیم و آن را محقق کردیم.

تاکاشیا تائورا که قبلا روی بازی Nier: Automata با اسکوئر انیکس همکاری کرده بود، تیم توسعه پلاتینیوم گیمز برای ساخت فاینال فانتزی 16 را رهبری کرد. او به‌عنوان رهبر تیم ازطریق مدیریت توسعه وظیفه خود را به انجام رساند و من اطمینان دارم بخشی که ما آن را توسعه دادیم، محتوای بسیار باکیفیتی ارائه خواهد داد».

مبارزه دو باس فایت و انفجار نور در بازی Final Fantasy 16

پس از بیانیه اینابا، دومین پیام ویدئویی از تای یاسوئه، کارگردان Kingdom Hearts 4، پخش شد. یاسوئه در این پیام توضیح داد:

«خوشحالم که اعلام کنم تیم سازنده سری Kingdom Hearts در توسعه بازی Final Fantasy 16 نقش داشته است. ما در بخش مبارزه و مواردی از این دست به نیروهای اسکوئر انیکس پیوستیم. صادقانه بگویم زمانی‌که این ایده همکاری در ابتدا برای ما مطرح شد، غافلگیرکننده بود. رسیدن به دستاوردی در این سطح برای یک بازی مبتنی بر اکشن، بسیار دشوار است. شنیدن برنامه اسکوئر انیکس برای همکاری با سایر توسعه‌دهندگان که هرکدام روش‌های خلاقانه متفاوتی دارند، دیوانه‌کننده‌تر به نظر می‌رسید. منظورم این است که حتی با اینکه نائوکی یوشیدا، مردی که اعتبار زیادی به‌دنبال خود دارد، این درخواست را داده بود، ما به رد کردن مودبانه آن فکر می‌کردیم.

همان‌طور که گفته شد، ما در مورد برنامه‌ریزی و داستان بازی بیشتر آشنا شدیم و درنهایت تمام تیم می‌خواستند این کار را انجام دهند و مهم نبود که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. اگرچه این تصمیمی بسیار خطرپذیر بود، اما درنهایت چیزی برای به‌دست آوردن ازطریق توسعه آن وجود داشت. اکنون زمان انتشار Final Fantasy 16 نزدیک شده است. این بازی به روشی خلاقانه و منحصر‌به‌فرد توسعه یافته تا درنهایت یک تجربه استثنایی را شکل دهد. بنابراین لطفا آن را تجربه کنید».

در طول این مراسم نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده Final Fantasy 16، اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند مشخص کند هر کدام از این تیم‌های خارجی روی کدام بخش از بازی کار کرده‌اند، اما در آینده حتما به جزئیات آن اشاره خواهد کرد. بازی Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ ۱ تیر (۲۲ ژوئن) امسال روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود. دموی رایگان این بازی هم‌اکنون در دسترس قرار دارد.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده