// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲

مدیر عامل سونی مشکلات تکنیکی کلاد گیمینگ را دشوار می‌داند

مدیرعامل شرکت سونی در یک مصاحبه درباره کلاد گیمینگ صحبت‌هایی انجام داده است و از مشکلات شدید آن در بخش تکنیکی سخن گفته است.

به‌تازگی مدیرعامل شرکت سونی درباره کلاد گیمینگ صحبت کرده است. او گفته با اینکه تکنولوژی ابری از پتانسیل بالایی برای بازی‌ها برخوردار است، اما درعین‌حال سخت بوده و ایجاد یک راه مناسب هم گران‌قیمت است.

کنیچیرو یوشیدا در مصاحبه با فایننشال تایمز درباره کلاد گیمینگ صحبت کرد و گفت با اینکه پلی استیشن به گزینه‌های مختلف در بازی ابری نیم نگاهی خواهد داشت، اما اگر صنعت بازی به‌سمت این تکنولوژی برود، از خطراتی که سونی با آن‌ها رو‌به‌رو خواهد شد هم نام برده است: «من فکر می‌کنم کلاد گیمینگ یک مدل تجاری عالی است؛ اما درخصوص بازی‌ها، مشکلات تکنیکی دشواری هستند. پس در کلاد گیمینگ چالش‌هایی وجود خواهند داشت؛ اما ما می‌خواهیم با این چالش‌ها رو‌به‌رو شویم».

او توضیح داد که تأخیر (Latency) بزرگ‌ترین مشکل پیش‌روی بازی‌های ابری است؛ اما به مسائل مالی هم اشاره کرد. برای مثال، سرویس‌های کلاد گیمینگ با ناکارآمدی هزینه رو‌به‌رو هستند؛ جایی‌که یک سرور اکثر روز بیکار است و در هنگام عصر که کاربران زمان بازی پیدا می‌کنند، ترافیک شدید خواهد شد.

یوشیدا بیان کرد این یک مشکل کلیدی برای مایکروسافت و سرویس منحل شده گوگل استیدیا بوده است؛ اما سونی از این زمان برای تمرین GT Sophy، نماینده هوش مصنوعی خود استفاده کرده تا بازیکنان واقعی را در گرن توریسمو شکست دهد.

سونی یکی از اولین پیشگامان عرصه کلاد گیمینگ بود و در سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۳۸۰ میلیون دلار Gaikai، یک شرکت مرتبط‌ را خریداری کرده بود و سپس تکنولوژی OnLive از رقیب خود را تصاحب کرد. تسلط بالقوه کلاد گیمینگ یکی از محل‌های مجادله در معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هم بوده است؛ اما یوشیدا در این‌باره صحبتی انجام نداد.


منبع GameIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده