نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳

احتمال خروج اکتیویژن بلیزارد از بازار بریتانیا برای دور زدن رای CMA

طبق گزارش جدید بلومبرگ، احتمالا مایکروسافت خروج اکتیویژن بلیزارد از بازار بریتانیا برای دور زدن رای مخالف CMA را در نظر دارد.

در حال حاضر رای مخالف سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) یکی از مهم‌ترین موانع کامل شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به شمار می‌آید. این سازمان ناظر قرارداد مذکور را به‌دلیل احتمال تاثیر مخرب آن روی بازار بازی‌های ابری مسدود کرد و پس از آن مایکروسافت در دادگاه تجدیدنظر نسبت به این رای، اعتراض خود را اعلام کرد. حال گزارشی جدید نشان می‌دهد که احتمالا مایکروسافت به‌دنبال یک روش جدید برای دور زدن بلاک CMA است.

گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شد ادعا دارد مایکروسافت به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های عبور از سد CMA در نظر دارد شرکت اکتیویژن بلیزارد را به‌طور کامل از بازار بریتانیا خارج کند؛ در نتیجه این اقدام، رای CMA برای مسدود شدن قرارداد خرید بی‌تاثیر خواهد شد. این دومین بار است که اخباری پیرامون خروج احتمالی اکتیویژن بلیزارد از بازار بریتانیا شنیده می‌شود. در ماه مه گذشته ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، این ایده برای دور زدن مسدود شدن احتمالی قرارداد اکتیویژن بلیزارد را رد نکرد.

در گزارش بلومبرگ بیان شد که برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، قرار است در روزهای آینده با جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا، دیدار کند. هانت اخیرا به‌طور علنی از اقدام CMA برای مسدود کردن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انتقاد کرد و حال اسمیت به‌دنبال یک دیدار است تا ناامیدی خود را در مورد این رای ابراز کند.

ماه گذشته کمیسیون اروپا به‌طور رسمی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را تایید کرد. بااین‌حال اندکی پس از آن، CMA اعلام کرد که اگرچه اتحادیه اروپا دیدگاه متفاوتی نسبت به این قرارداد دارد، اما این سازمان همچنان روی تصمیم خود پافشاری خواهد کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده