// یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

زمان برگزاری کنفرانس های گیمینگ ماه خرداد؛ از سامر گیم فست تا نمایش ایکس باکس

گیمرها طی روزهای آتی می‌توانند کنفرانس‌های آنلاین مختلفی را تماشا کنند که هرکدام از آن‌ها چندین و چند تریلر را در خود جا داده‌اند. همراه زومجی و مرور زمان برگزاری رویدادهای گیمینگ ژوئن ۲۰۲۳ باشید.

تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در زندگی است. البته ما به‌عنوان اشخاصی که آن‌ها را شدیدا دوست داریم و همیشه جدیدترین اخبار بازی را پیگیری می‌کنیم، از انتظار کشیدن برای ویدیوگیم‌های مورد علاقه‌ی خود نیز لذت ببریم. به همین دلیل همیشه وقتی به بخشی از سال می‌رسیم که پر از رویدادهای گیمینگ و نمایش‌های تازه است، هیجان‌زده می‌شویم.

ماه خرداد امسال کنفرانس‌های ویدیوگیمی زیادی را در خود جا داده است. مدتی قبل شوکیس پلی استیشن پخش شد و چند روز دیگر Summer Game Fest 2023 از راه می‌رسد. در این مقاله، زمان دقیق برگزاری چند رویداد گیمینگ خرداد ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید تا اگر دوست دارید، خودتان را برای تماشای زنده‌ی آن‌ها آماده کنید.

راستی علاوه‌بر فهرستی که در ادامه خواهید دید، رویدادهای کمتر شناخته‌شده و به نسبت کم‌مخاطب مثل Guerrilla Collective، آخرین نمایش دیجیتالی Monster Hunter Sunbreak، شوکیس Access-Ability Summer، برنامه Wholesome Direct، شوکیس تابستانی Future Games Show و RGG Summit Summer 2023 هم در ژوئن ۲۰۲۳ قرار دارند که ارائه‌ی توضیحات بیشتر در رابطه با آن‌ها از حوصله‌ی نوشته‌ی پیش رو خارج است.

سم لیک در الن ویک ۲، اساسینز کرید جدید و استارفیلد | زمان برگزاری کنفرانس های گیمینگ ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی


زمان دقیق پخش کنفرانس های گیمینگ خرداد ۱۴۰۲

لیست کامل ناشران حاضر در سامر گیم فست ۲۰۲۳

افتتاحیه سامر گیم فست ۲۰۲۳

  • زمان شروع پخش: ساعت ۲۲:۳۰ پنج‌شنبه، ۱۸ خرداد

جف کیلی به‌عنوان تهیه‌کننده، مجری و خبرنگار معروف صنعت ویدیوگیم طی سال‌های اخیر مدام با سه رویداد به استقبال گیمرها رفته است؛ سامر گیم فست، افتتاحیه گیمزکام و گیم اواردز. بازیکن‌های گوناگون نظرات متفاوتی در رابطه با کیفیت و جذابیت هرکدام از این رویدادها در هر سال میلادی دارند، اما در نگاه کلی نمی‌توان انکار کرد که تاکنون تریلرهای تماشایی و اخبار داغ زیادی در رویدادهای جف کیلی قرار داشته‌اند.

به‌صورت رسمی می‌دانیم که تریلر گیم‌پلی مورتال کامبت ۱ و تریلر گیم‌پلی الن ویک ۲ در افتتاحیه سامر گیم فست ۲۰۲۳ پخش می‌شوند.

رویداد دیجیتالی Day of the Devs برای نمایش بازی های مستقل پس از افتتاحیه سامر گیم فست ۲۰۲۳

برنامه Day of the Devs

  • زمان شروع پخش: بعد از پایان کنفرانس افتتاحیه سامر گیم فست ۲۰۲۳

باتوجه‌به شرایط E3 طی سال‌های اخیر و لغو آن در سال ۲۰۲۳ میلادی، سامر گیم فست بیش‌ازپیش جدی به نظر می‌رسد. SGF صرفا به کنفرانس افتتاحیه محدود نمی‌شود و برخی از رویدادهای گیمینگ دیگر ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی نیز به‌صورت رسمی یا غیررسمی با برچسب آن پخش خواهند شد. برای نمونه به محض به پایان رسیدن افتتاحیه سامر گیم فست، شاهد پخش برنامه Day of the Devs خواهیم بود.

رویداد دیجیتالی Day of the Devs امسال هم با همکاری استودیو Double Fine و شرکت iam8bit برگزار می‌شود تا در آن شاهد برخی از بازی‌های مستقل جالبی باشیم که مراحل تولید را در تیم‌های مختلف پشت سر می‌گذارند.

کنفرانس Devolver Direct شرکت دیوالور دیجیتال در سامر گیم فست ۲۰۲۳

کنفرانس Devolver Direct

  • زمان شروع پخش: ساعت ۰۱:۳۰ بامداد جمعه، ۱۹ خرداد

دیوالور دیجیتال اعتبار خوبی در صنعت ویدیوگیم دارد. چرا که با استودیوهای بازی‌سازی مستقل زیادی برای انتشار بازی‌های آن‌ها همکاری کرد. وقتی به فهرست بهترین بازی‌های ایندی چند سال گذشته نگاه می‌کنیم، ویدیوگیم‌های پرشماری را می‌بینیم که ناشر آن‌ها شرکت Devolver Digital بوده است. پس کنفرانس Devolver Direct که تریلرهای چند بازی مستقل را نمایش خواهد داد، در نوع خود می‌تواند قابل‌توجه باشد.

جدا از بازی‌های حاضر در رویداد، دیوالور دیجیتال همیشه سعی می‌کند کنفرانس‌های آنلاین و نه چندان طولانی خود را به شکل نامعمول بسازد تا به درستی مخاطب را سرگرم کند.

زمان برگزاری شوکیس ایکس باکس و دایرکت استارفیلد

شوکیس ایکس باکس و نمایش استارفیلد

  • زمان شروع پخش: ساعت ۲۰:۳۰ روز یکشنبه، ۲۱ خرداد

شرکت مایکروسافت بازی‌های انحصاری پرشماری را معرفی کرده است که مخاطب‌ها مشتاق تماشای نمایش‌های تازه از گیم‌پلی آن‌ها هستند. البته که باتوجه‌به تعدد استودیوهای فرست-پارتی ایکس باکس، برخی از تیم‌های بازی‌سازی آن می‌توانند با رونمایی از ویدیوگیم‌های جدید به استقبال بازیکن‌ها بروند. در این بین از آن‌جایی که شوکیس ایکس باکس متعلق به یک برند صاحب پلتفرم است، امکان نمایش بازی‌های مولتی‌پلتفرم مورد انتظار هم در آن وجود دارد.

پس از پایان یافتن شوکیس Xbox، نمایش متمرکز روی بازی Starfield کلید می‌خورد تا اطلاعات بیشتری از جدیدترین اثر تاد هاوارد تقدیم طرفدارهای بتسدا و ایکس باکس شود.

پوستر رویداد PC Gaming Show 2023

کنفرانس PC Gaming Show

  • زمان شروع پخش: ساعت ۲۳:۳۰ روز یکشنبه، ۲۱ خرداد

حتی در زمانی‌که E3 قدرتمند محسوب می‌شد و انواع‌واقسام شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در آن حضور پیدا می‌کردند، PC Gaming Show درکنار کنفرانس‌های بزرگ‌تر برگزار می‌شد. رسانه PC Gamer طی ارائه‌ی این رویدادِ متمرکز روی بازی‌های پلتفرم کامپیوتر، چند مرتبه موفق به اعلام اخباری جذاب برای پی‌سی گیمرها شد؛ اخبار مختلف از جمله تایید عرضه‌ی نسخه PC بعضی از بازی‌هایی که سال‌ها فقط روی کنسول‌ها در دسترس گیمرها بودند.

بازی Baldur’s Gate 3، بازی Dune: Awakening و بازی Frostpunk 2 سه ویدیوگیم از بین ۵۵ بازی ویدیویی هستند که در کنفرانس پی‌سی گیمینگ امسال به تماشای تریلر تازه‌ی آن‌ها خواهیم نشست.

کنفرانس یوبیسافت فوروارد ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی برای نمایش بازی های جدید شرکت Ubisoft

یوبیسافت فوروارد

  • زمان شروع پخش: ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه، ۲۲ خرداد

شرکت Ubisoft تایید کرده است که تریلرهای جدید و اطلاعات تازه از بازی Avatar: Frontiers of Pandora، بازی Assassin's Creed Mirage، بازی The Crew: Motorfest در کنفرانس یوبیسافت فوروارد امسال به‌دست گیمرها می‌رسند. همچنین در این رویداد آنلاین می‌توانیم انتظار حداقل یک رونمایی قابل‌توجه را هم داشته باشیم.

یوبیسافت صاحب مجموعه‌های محبوب زیادی همچون اسپلینتر سل است که باید دید آیا در این برنامه خبری هیجان‌انگیز از آن‌ها می‌شنویم یا نه.

نظر شما چیست؟ کدام کنفرانس‌های گیمینگ خرداد ۱۴۰۲ را تماشا خواهید کرد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده