نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴

هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 معرفی شد؛ عرضه در پاییز امسال

شرکت متا نسل جدید هدست متا کوئست خود را معرفی کرد که قرار است در پاییز امسال در دسترس قرار گیرد.

متا در شوکیس متا گیمینگ اخیر به معرفی نسل جدید هدست‌های خود پرداخت. هدست Meta Quest 3 قرار است پاییز امسال عرضه شود و با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. با اینکه هنوز جزئیات زیادی از این هدست نمی‌دانیم، اما شرکت متا امکان استفاده از یک حافظه ذخیره‌سازی خارجی را برای آن تایید کرده است.

متا کوئست 3 به‌طور کامل با بازی‌های متا کوئست 2 سازگار خواهد بود و در زمینه سخت‌افزار شامل چند پیشرفت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر با رزولوشن بالاتر، اپتیک‌های پنکیک و نسل بعدی تراشه اسنپ‌دراگون که با همکاری کوال‌کام تکنولوژی توسعه یافته است، اشاره کرد. به‌گفته شرکت متا، عملکرد گرافیکی متا کوئست 3، دو برابر پردازنده هدست قبلی خواهد بود.

هدست متا کوئست 3

علاوه‌بر این، متا کوئست 3 دارای کمربند اپتیکال ۴۰ درصد باریک‌تر در مقایسه با نسخه قبلی است که حالتی شیک‌تر و راحت‌تر به آن می‌دهد. در همین حال کنترلرهای این هدست برای ارگونومی بهتر مجددا طراحی شده‌اند. این کنترلرها دیگر شامل حلقه‌های ردیاب بیرونی نیستند و در عوض شامل فناوری بازخورد لمسی و ردیابی کامل دست خواهند بود.

این هدست واقعیت-مجازی از فناوری Meta Reality استفاده خواهد کرد و شرکت متا قصد دارد قدرت خود در خلق دنیایی ترکیبی را روی آن ارائه دهد. این موضوع نیازمند نمایش رنگ با واقع‌گرایی بالا، یادگیری ماشینی و درک فضایی بهبود یافته است تا درنهایت به ارائه تجربه Meta Reality بهتری منجر شود.

شرکت متا هنوز تاریخ انتشار دقیق متا کوئست 3 را اعلام نکرده است. با این وجود متا برای بازیکنانی که تمایل دارند تا آن زمان به تجربه بازی‌های واقعیت-مجازی بپردازند، خبر خوبی دارد. طبق این خبر از تاریخ ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) امسال، قیمت متا کوئست 2 کاهش پیدا می‌کند و توسعه‌دهنده با ارائه چند به‌روزرسانی، عملکرد پردازنده مرکزی و گرافیکی آن را ارتقا می‌دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

نظر شما درباره معرفی جدیدترین نسل هدست‌های متا کوئست چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده