نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶

توسعه‌دهندگان Redfall امید داشتند بازی توسط مایکروسافت ریبوت یا لغو شود

گزارشی جدید نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان Redfall در گذشته امیدوار بودند شرکت مایکروسافت این پروژه را ریبوت یا لغو کند.

بازی Redfall سرانجام ماه گذشته عرضه شد، اما بازی انواع مشکلات فنی و کیفیت پایین‌تر از انتظاری داشت و یکی از ضعیف‌ترین امتیازهای متا را روی پلتفرم‌های ایکس باکس و کامپیوتر دریافت کرد. طبق گزارش جدید بلومبرگ، توسعه بازی Redfall به‌دلیل فقدان جهت‌گیری مشخص، جابه جایی زیاد اعضای تیم و منابع اندکی که برای بازی AAA کافی نبود، با مشکل مواجه شد.

این گزارش براساس گفت‌وگو با چندین منبع ناشناس که در توسعه بازی نقش داشته‌اند، منتشر شد و ادعا دارد که این پروژه در سال ۲۰۱۸ پس از ارائه شدن به بتسدا به‌عنوان «بازی چندنفره آرکین»، در اختیار تیم سازنده قرار گرفت. در آن زمان برخی از اعضا ظاهرا ایده بازی را گیج‌کننده می‌دانستند و مطمئن نبودند که آرکین بتواند سبک خاص خود در گیم‌پلی خلاقانه و با آزادی عمل بالا را در یک بازی کوآپ با دنیای جهان باز بگنجاند.

طبق گزارش‌ بلومبرگ، یکی از دلایل اصلی آسیب به بازی Redfall مربوط‌به کمبود منابع و توسعه‌دهندگان بود؛ به طوری تیم سازنده به‌طور مداوم با کمبود نیرو مواجه بوده است. با اینکه دفتر آرکین آستین برای بازی بیش از ۱۰۰ نفر را استخدام کرده بود اما پشتیبانی خارجی کمی از جانب بتسدا دریافت کرد. بلومبرگ در ادامه توضیح داد بسیاری از توسعه‌دهندگان باتجربه آرکین که علاقه‌ای به ساخت یک بازی چندنفره نداشتند، از این استودیو خارج شدند که در نتیجه آن حدود سه چهارم کارکنان آرکین آستین که روی بازی Prey کار کرده بودند، تا قبل از پایان پروژه Redfall اقدام به ترک این استودیو کردند.

کاراکترهای بازی Redfall در خیابان

گفته می‌شود که آرکین آستین برای پر کردن جای خالی این توسعه‌دهندگان باتجربه با مشکلات زیادی مواجه شد. علاوه‌براین، پرداخت حقوق سالانه کمتر از استاندارد، موقعیت مکانی در تگزاس و تمایل اکثر توسعه‌دهندگان به ساخت یک بازی تک‌نفره و غوطه‌ورکننده به‌جای توسعه محصولی چندنفره از عوامل شکست Redfall هستند.

بلومبرگ در گزارش خود توضیح داد هنگامی که توسعه بازی ردفال شروع شد، بتسدا و زنیمکس استودیوهای خود را تحت فشار گذاشته بودند تا بازی‌های سرویس‌محور بسازند و به همین خاطر، Redfall در ابتدا به‌عنوان یک پروژه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای طراحی شده بود اما نهایتا در سال ۲۰۲۱ تصمیم به کنار گذاشتن این برنامه گرفتند. در همان سال مایکروسافت شرکت زنیمکس را در یک معامله ۷.۵ میلیارد دلاری خریداری کرد.

برخی از کارکنان آرکین در آن زمان امیدوار شدند که مایکروسافت پروژه Redfall را لغو کند یا فرایند توسعه آن را به‌عنوان یک بازی تک‌نفره ریبوت کند. بااین‌حال همان‌طور که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه اخیر با Kinda Funny Games توضیح داد، مایکروسافت پس از خرید بتسدا تصمیم گرفته بود دخالت چندانی در پروژه‌های در حال توسعه این شرکت نداشته باشد تا آن‌ها به رویکرد خود ادامه دهند.

اسپنسر در این‌باره گفت: «ما در ابتدا روش خوبی در تعامل با آرکین آستین نداشتیم تا واقعا به آن‌ها کمک کنیم که بدانند بخشی از ایکس باکس و استودیوهای فرست پارتی آن هستند. ما از برخی منابع داخلی خود برای کمک به آن‌ها جهت پیشرفت حرکت در مسیر توسعه استفاده نکردیم و آن‌ها را رها کردیم تا روی بازی خود کار کنند. آن‌ها تیم بسیار با استعدادی هستند و من آن تیم را دوست دارم. هنوز هم کاملا مطمئن هستم که آن‌ها در آینده یک بازی عالی دیگر منتشر خواهند کرد».

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده