// پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱

تاسیس استودیو جدید توسط کارگردان بازی Cyberpunk 2077

کارگردان بازی Cyberpunk 2077 و چند تن از اعضای سابق استودیو سی دی پراجکت یک استودیوی جدید به نام Blank را تأسیس کرده‌اند.

ماتئوش کنیک، کارگردان بازی Cyberpunk 2077 و یکی از کارگردانان بازی The Witcher 3: Wild Hunt، درکنار یدرزج مروز و مارسین جفیمو، تهیه‌کنندگان اجرایی ویچر و سایبرپانک یک استودیوی جدید به نام Blank در شهر ورشو کشور لهستان تأسیس کرده‌اند.

این دومین استودیوی بزرگ تأسیس شده توسط رهبران سابق سی دی پراجکت است. اولین استودیو Rebel Wolves در لهستان بود که کونراد توماسکویچ، کارگردان ویچر ۳ و رئیس تولید و کارگردان دوم سایبرپانک ۲۰۷۷ آن را تأسیس کرده بود.

کنیک درباره این استودیو گفت: «ما مفتخریم تا از بلنک رونمایی کنیم و تیم بی‌نظیر خود را گسترش دهیم. پس از سال‌ها کار کردن در صنعتی که هرروز محافظه‌کارتر می‌شود، ما آماده ساخت پروژه‌های جسورانه و تأثیرگذار هستیم که خلاقیت و ارزش‌های منحصربه‌فرد ما را به اشتراک می‌گذارند».

وی افزود: «جایی که صنعت، دیکتاتوری افراد خلاق را برجسته می‌کند، ما می‌خواهیم مالکیت را به تیم واگذار کنیم. با اینکه صنعت بر فرهنگ کرانچ (اضافه کاری بیش‌از حد) تکیه می‌کند، ما تعادل بین کار و زندگی شخصی را ترجیح می‌دهیم. جایی که صنعت می‌گوید بزرگ‌تر بهتر است، ما تمرکز خود را به سمت بازی‌های صیقل‌خورده می‌بریم؛ باتوجه‌به احساسات، داستان و ساخت‌وساز».

اعضای استودیو Blank (کارمندان سابق سی دی پراجکت رد)

ماتئوس کنیک سال گذشته پس از ۱۵ سال سی دی پراجکت را ترک کرد. او در سال ۲۰۰۶ به این شرکت بازی‌سازی ملحق شده بود و ابتدا روی طراحی بازی ویچر و پورت کنسولی لغوشده The Witcher: Rise of the White Wolf کار می‌کرد. سپس او طراح اصلی بازی ویچر ۲ بود. در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ او کارگردان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم بود و درنهایت مدیر طراحی استودیو شد.

بنیانگذاران Blank یک تیم باتجربه از سازندگان را کنار هم جمع کرده‌اند: مایکل دوبروولسکی از سی دی پراجکت مدیر طراحی است، آرتور گانسزینیک از سی دی پراجکت و استودیو ۱۱ بیت کارگردان روایی است و گرزگورز پریزبیس باسابقه کار در استودیو دیویژن ۴۸ و Artificer هم کارگردان هنری بلنک است.

جفیمو، یکی از بنیانگذاران و تهیه‌کننده اجرایی استودیو گفت: «فلسفه توسعه بازی ما از داستان‌ها و تجربیات خود ما می‌آید. با بلنک، ما می‌خواهیم فضایی بسازیم که در آن به تاریخچه خود افتخار می‌کنیم. همزمان که به‌شکلی خلاقانه با هم همکاری می‌کنیم، می‌خواهیم بازیگوش و پذیرای الهامات جدید باشیم. ما یک پروژه نوپای جدید را شروع کرده‌ایم که نمی‌توانیم صبر کنیم تا آن را با بازیکنان به اشتراک بگذاریم و با اعضای جدید بسازیم».

اعضای استودیو Blank (کارمندان سابق سی دی پراجکت رد) 2

استودیو Blank اکنون ۱۰ عضو دارد. اما آن‌ها می‌خواهند تیم خود را تا ۶۰ نفر گسترش دهند تا روند توسعه‌ی پروژه معرفی‌نشده را جلو ببرند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده