نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۲

نظر منفی نویسنده ارشد سابق Dragon Age در مورد دیالوگ‌های نوشته‌شده توسط هوش مصنوعی

نویسنده ارشد سابق سری Dragon Age اعتقاد دارد دیالوگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی منجر به بی‌روح و کم‌رنگ شدن بازی می‌شوند.

اخیرا دیوید گایدر که به خاطر نویسندگی مجموعه Dragon Age شرکت بایوور شناخته می‌شود، درباره‌ی دیالوگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای بازی‌ها صحبت کرد و به‌طور خاص آن‌ها را «کم‌رنگ و بی‌روح» به شمار آورد. این نویسنده در مصاحبه‌ای با مجله گاردین در مورد یک دموی بازی که از دیالوگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند، صحبت کرد و توضیح داد که هر بار با تیمی همکاری داشته است که اعضای آن معتقد بودند استفاده از دیالوگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد، نتیجه کار بی‌روح و کم‌رنگ شده است.

این نویسنده پس از مصاحبه با گاردین در یک توییت طولانی در مورد این موضوع گفت: «هر بار اعضای تیم نویسندگی به‌طور دسته جمعی باور داشتند که استفاده از این دیالوگ‌ها امکان‌پذیر و در دسترس است. حتی با وجود اینکه خطوط رویه‌ای داستان توسط نویسنده نوشته می‌شد، اما باز هم نتیجه نهایی استفاده از هوش مصنوعی در خلق دیالوگ، اثری بی‌روح و بدون درخشش را ارائه می‌کرد».

مبارزه با اسکلت در بازی Dragon Age: Inquisition

گایدر در ادامه توضیح داد که این مشکل مربوط‌به خود دیالوگ‌ها نیست و این واقعیت که تولید رویه‌ای این خطوط گفت‌وگو منجر به خلق مأموریت‌هایی بسیار ساده می‌شود، مشکل اصلی را ایجاد می‌کند. این مأموریت‌ها به‌جای استفاده در داستان‌سرایی یا طراحی بازی، عمدتا به مواردی ساده‌تر ختم می‌شوند که برای مثال از بازیکن می‌خواهند تعداد مشخصی از دشمنان را بکشند. درنهایت گایدر محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به‌عنوان محتوایی سطحی توصیف کرد که چیزی بیش از پوشش دادن پایه‌های یک مأموریت ساده را نمی‌توانند انجام دهند.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده