// چهار شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴

اعلام زمان دادگاه تجدیدنظر رای قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن در بریتانیا

اعتراض شرکت مایکروسافت به رای اداره تنظیم رقابت بریتانیا درباره بلاک کردن معامله خرید اکتیویژن بلیزارد، در ماه ژوئیه به دادگاه خواهد رفت.

در ماه آوریل بود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد مانع از تکمیل معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت خواهد شد. زیرا نگران تاثیر این ادغام بر بازار نوپای کلاد گیمینگ است. مایکروسافت هم در پنج زمینه با این تصمیم مخالف است و هفته‌ی پیش رسما اعتراض خود را ثبت کرد. این اعتراض قرار است توسط دادگاه تجدیدنظر رقابت بریتانیا (CAT) بررسی شود.

اکنون زمان شروع دادگاه تجدیدنظر اعلام شده است. در جریان یک کنفرانس مدیریت پرونده، مارکوس اسمیت، یک قاضی جلسات استماع، اواخر ماه ژوئیه را به‌عنوان بازه‌ی زمانی شروع دادگاه مشخص کرد: «جلسات استماع مفاد این اعتراض در دو هفته‌ی منتهی‌به ۲۴ ژوئیه شروع می‌شوند؛ طی هفته‌هایی که از ۲۴ و ۳۱ ژوئیه (۲ و ۹ مرداد) آغاز می‌شوند».

وی افزود: «من انتظار ندارم [شنیدن صحبت‌های طرفین راجع به] این پرونده ۱۰ روز کامل به‌طول بیانجامد، اما می‌خواهم آن‌ها به‌جای ارائه‌ی توضیحات شفاهی کوتاه، بیشتر صحبت کنند. به‌نظرم این اقدامی است که می‌توانیم آن را انجام دهیم. میلی وجود دارد - که بیشتر توسط دادگاه هدایت می‌شود تا طرفین - تا موارد ارسالی کوتاه‌تر از اندازه‌ی مورد نیاز باشد. می‌خواهم در این پرونده، عکس آن را انجام دهم. می‌خواهم طرفین متوجه شوند که قصد داریم به آن‌ها فرصت دهیم تا مشکلات این پرونده را در صحبت‌های شفاهی شرح دهند و ما هم وقت انجام کار را داشته باشیم».

ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد | Xbox & Activision Blizzard

با اینکه مایکروسافت به قاضی گفت خواهان این است که جلسات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شوند، اما CMA برای تاریخی دیرتر فشار آورده بود تا دفاعیه‌ی خود را آماده کند. مایکروسافت هفته‌ی پیش در بیانیه‌ای درباره‌ی این اعتراض گفت: «تصمیم CMA به چند دلیل ناقص است؛ شامل تخمین بیش‌از حد نقش استریم ابری در بازار گیمینگ و موقعیت ما در آن به‌علاوه‌ی عدم تمایل به درنظر گرفتن راه‌حل‌های ما که از حمایت گسترده‌ی صنعت و عموم مردم برخوردار بود».

این معامله‌ی جنجالی تاکنون در تقریبا ۴۰ کشور تایید شده است؛ از جمله توسط اتحادیه اروپا و کره جنوبی. اما همزمان در آمریکا هم با چالشی قانونی رو‌به‌رو شده است. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) علیه ردموندی‌ها شکایت کرده تا به‌خاطر نگرانی‌های رقابتی مانع تکمیل معامله شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده