نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱

تایید قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت توسط کمیسیون کره جنوبی

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد.

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی اخیرا نتیجه بررسی‌های خود پیرامون قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را اعلام کرد که مطابق آن سازمان ناظر کره‌ای این معامله را بدون هیچ قید و شرطی تایید می‌کند و هیچگونه نگرانی پیرامون تاثیر این خرید و انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد بر بازار رقابت در کره جنوبی ندارد.

این کمیسیون در ادامه بیانیه خود توضیح داد محبوبیت بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در بازار کره جنوبی چندان زیاد نیست و به همین دلیل، اهمیت این محصولات برای شرکت‌های صاحب پلتفرم‌ در این منطقه چندان مهم به شمار نمی‌آید.

در بیانیه کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی آمده است: «سهم ترکیبی بازار بازی‌های توسعه‌‌یافته و توزیع‌‌شده توسط مایکروسافت و بلیزارد در کره جنوبی کم است و محبوبیت بازی‌های اصلی بلیزارد در کره به اندازه بازارهای خارج از کشور نیست. علاوه‌بر این، [در صورت کامل شدن خرید] تعدادی از بازی‌سازان محبوب در بازار ما فعالیت دارند که می‌توانند با مایکروسافت رقابت کنند. حتی در صورت انحصارگرایی، به‌دلیل محبوبیت کم بازی‌های بلیزارد، تأثیر این قرارداد در جذب مشتریان رقبا و تبدیل شدن آن‌ها به مشترکین سرویس‌های مایکروسافت بسیار کم است. علاوه‌بر این رقبا سهم قابل توجهی از بازار کره را در اختیار دارند؛ بنابراین خطر حذف از رقابت برای آن‌ها وجود ندارد».

شخصیت‌های مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد

کمیسیون کره جنوبی خاطرنشان کرد که با سازمان‌های ناظر بر رقابت در سایر کشورها برای دریافت مشورت و نظرات آن‌ها گفت‌وگو داشته است. بااین‌حال ممکن است در تصمیم هر کدام از این سازمان‌ها تفاوت‌هایی باشد. چرا که اهمیت بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در هر بازار و منطقه متفاوت به شمار می‌آید. این سازمان در ادامه توضیح داد:

«باتوجه‌به اینکه این ادغام بین شرکت‌های جهانی است، کمیسیون کره جنوبی ازطریق چند کنفرانس ویدئویی و جمع‌آوری نظرات شرکت‌های مرتبط با این قرارداد از جمله رقبای مایکروسافت، نظرات خود را با مقامات مهم ناظر بر رقابت در خارج از کشور تبادل کرد تا براساس تجزیه و تحلیل چندوجهی تأثیر این قرارداد روی بازار داخلی خود، به نتیجه نهایی برسد. بااین‌حال نتیجه‌گیری‌های متفاوت در مورد تایید این معامله به‌دلیل تفاوت‌های قابل‌توجه در وضعیت رقابتی بازار بازی در هر کشور است. همچنین این واقعیت که هر سازمان ناظر تاثیر این قرارداد بر بازار داخلی و رقابت در آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، باعث تفاوت برخی نظرها می‌شود».

معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت تاکنون توسط حدود ۴۰ سازمان ناظر جهانی تایید شده است. در اوایل ماه جاری کمیسیون اروپا و سازمان تنظیم رقابت چین به تایید این قرارداد پرداختند. بااین‌حال سازمان CMA مدتی قبل اعلام کرد به‌دلیل تاثیر مخرب این قرارداد روی پیشرفت بازی‌های ابری در بریتانیا، آن را مسدود خواهد کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده