// سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲

واکنش منتقدین به بازی Street Fighter 6

امروز میانگین امتیازات بازی Street Fighter 6 در دسترس قرار گرفت و شاهد بازخوردهای فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدها هستیم.

Street Fighter یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای است و می‌توان آن را یکی از سه رأس اصلی بازی‌های فایتینگ دانست. هر نسخه از این بازی توانسته به نحوی مخاطبان خود را سرگرم کند که البته نسخه پنجم، در زمان عرضه مشکلات فراوانی داشت و رفته رفته کپکام محصول بهتری را ارائه کرد، اما همچنان نتوانست در حد و اندازه Street Fighter 4 ظاهر شود.

حال هفت سال از عرضه استریت فایتر ۵ گذشته است و تا سه روز دیگر بازی Street Fighter 6 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ محصولی که پیشرفت‌های بسیاری نسبت به قبل دارد و از نظر گیم‌پلی، شاهد مکانیسم‌هایی هستیم که شاید در ظاهر ساده به‌نظر برسند، اما کار کردن و اعمال آن‌ها در نحوه مبارزات، حسابی چالش‌برانگیز و لذت‌بخش است.

امروز میانگین امتیازات بازی Street Fighter 6 منتشر شد و شاهد بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدین هستیم. در ادامه می‌توانید بخشی از این نظرات را در زومجی مطالعه کنید و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

Street Fighter 6

  • سازنده: کپکام
  • ناشر: کپکام
  • سبک: مبارزه‌ای
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس
  • تاریخ عرضه: ۱۲ خرداد ماه

کاراکترهای بازی Street Fighter 6

زومجی: ۹۰ از ۱۰۰

استریت فایتر ۶ به‌لطف سیستم گیم‌پلی جدید «درایو سیستم» موفق شده تا المان‌های جذاب بازی‌های قبلی را گردهم آورد و آن‌ها را با آرایشی زیبا و مدرن در اختیار استریت فایترها قرار بدهد. حال و هوای هیپ هاپی درکنار آبرنگ‌های سنتی مجموعه استریت فایتر، چشم‌نواز هستند. اسم RE Engine می‌آید و خیالمان از گرافیک بازی راحت می‌شود. از ترکیب جلوه‌های هنری و انیمیشن‌های روان، یک معجون خوش رنگ و لعاب به‌دست آمده است. شاید بخش World Tour خسته‌کننده باشد اما بخش Arcade داستانیِ کلاسیک هم‌چنان انتظار شما را می‌کشد. از آن طرف SF6 در بخش آنلاین هم درخشان است؛ به‌لطف تکنولوژی رول‌بک نت‌کد یک تجربه آنلاین بسیار روان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. حالت Battle Hub ایده بسیار جالبی دارد و به‌نوعی کاربران را به دوران طلایی کلوپ‌های آرکید می‌‌برد. عمق مثال‌زدنی گیم‌پلی با تکیه بر سیستم «درایو» رقابت‌های آنلاین و تک‌نفره را بیش‌ازپیش درگیرکننده و هیجانی کرده است. استریت فایتر 6 یکی از بهترین بازی‌های فایت این نسل به‌حساب می‌آید

وی‌جی‌سی: ۱۰۰ از ۱۰۰

با وجود عرضه سه بازی مبارزه‌ای جدید از سه مجموعه مبارزه‌ای، رقابت بسیار سفت و سخت است، اما کپکام بهترین قدم خود را برداشته است. موفقیت ناشر بازی در این مجموعه به‌واسطه نسخه‌ای صاحب سبک، غنی و سرگرم‌کننده همچنان ادامه دارد.

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

بازی‌های استریت فایتر همیشه یک بنچمارک برای بازی‌های دو‌بعدی مبارزه‌ای بوده‌اند، اما استریت فایتر ۶ حس و حال خاصی دارد. سیستم درایو جدید به شما اجازه می‌دهد تا گزینه‌های متنوعی برای حمله کردن داشته باشید و ازطرفی به‌واسطه نوار انرژی، از همان ابتدای مبارزه می‌توانید روی این موضوع مدیریت داشته باشید. روستر کاراکترهای بازی بهترین روستری است که استریت فایتری به خود دیده و نت کد بخش آنلاین هم بی‌عیب و نقص است. دراین‌میان اشاره کنم که پیاده‌سازی درست جزئیات کوچک در بخش آنلاین بازی، مورد بی‌سابقه و خوبی است. این مورد خوبی است که داستان ضعیف و پیشرفت بسیار کند در بخش تک‌نفره World Tour فقط در حد یک ضربه Jab (ضربه‌های بسیار لایت و معمولی در بازی مبارزه‌ای)، روی نوار سلامت بازی تاثیر می‌گذارد. مهم نیست که در بازی‌های مبارزه‌ای تازه‌کار هستید یا حرفه‌ای. در هر حالت تجربه Street Fighter 6 واجب است.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

من از Street Fighter 6 سیر نمی‌شوم. این آخرین فکری بود که موقع خوابیدن در ذهنم بود و اولین چیزی بود که پس از بیدار شدن، به آن فکر کردم. استریت فایتر ۶ یک ساختار مبارزه‌ای زیبا دارد. همچنین شاهد حالت‌هایی هستیم که در آن باید با جدیت تمام مشغول نبرد شوید و ازطرفی حالت‌هایی را می‌بینیم که اصلا قرار نیست در آن‌ها جدی باشید. بااین‌حال شاهد مشکلاتی در زمینه عملکرد World Tour هستیم، اما باعث نمی‌شود که ذره‌ای از خوب بودن این پکیج [کل بازی] کم شود. با عرضه نسخه جدید مورتال کامبت و تکن، به‌نظر می‌رسد که در دوره طلایی جدید بازی‌های مبارزه‌ای قرار گرفته‌ایم. خوشبختانه استریت فایتر ۶ با موفقیت در این محیط مبارزه‌ای قرار گرفته است و به‌خوبی مبارزه می‌کند.

یوروگیمر:۸۰ از ۱۰۰

بازی Street Fighter 6 درحالی که مشکلات نسخه قبلی را برطرف کرده، این مجموعه مبارزه‌ای معروف را در دوره‌ای مدرن قرار داده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده