// دوشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸

فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس است

اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا از فروش بسیار بالاتر پلی استیشن نسبت‌به ایکس باکس در این منطقه خبر داده است.

معامله پیشنهادی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان با موانعی رو‌به‌رو است. چون سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) آن را بلاک کرد. اما در همین حال اتحادیه اروپا هم این ادغام را تایید کرد. اکنون متن سخنرانی مارگرت وستگر، رئیس انجمن ضدانحصاری اروپا منتشر شده است که دلایل تایید معامله توسط این اداره را شرح می‌دهد.

یکی از عوامل کلیدی این تایید، برتری عظیم پلی استیشن دربرابر ایکس باکس از سهم بازار اروپا است. به‌گفته وستگر، فروش کنسول‌های پلی استیشن در این منطقه تقریبا چهار برابر ایکس باکس است و تنها در برخی نقاط خاص بازار این فاصله کمتر می‌شود؛ مانند شوترها که سهم بازار کلی برای مایکروسافت و اکتیویژن بیش‌از ۲۰ درصد است.

ایشان بیان کرد: «یک یافته مهم این بود که سهم بازار مایکروسافت و اکتیویژن در اروپا به‌طور کلی پایین است. تنها وقتی به بخش‌های خاص مثل آثار شوتر نگاه می‌کنید این سهم بالای ۲۰ درصد است. در کنسول‌ها، سونی ۴ برابر ایکس‌باکس‌های مایکروسافت، پلی استیشن می‌فروشد. با این مقدمه، ما تصور نمی‌کردیم این ادغام باعث وقوع مشکل شود. به من گفته شده Call of Duty یک مجموعه شوتر محبوب است. اما ما دریافتیم مایکروسافت احتمالا حاضر نمی‌شود با توقف فروش این سری به بازیکنان بیشتر پلی استیشن، به پای خود شلیک کند. همکاران ما در CMA هم با ما موافقت کردند و درنهایت به نتیجه یکسان رسیدند».

افزودنی است شرکت مایکروسافت برای گرفتن تاییدیه معامله در بریتانیا یک درخواست تجدیدنظر رسمی ارسال کرده است؛ هرچند معلوم نیست نتیجه نهایی آن چه‌زمانی مشخص خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده