نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴

احتمال کاهش مقیاس تیم سازنده بازی چندنفره The Last of Us

گزارشی جدید نشان می‌دهد پروژه چندنفره The Last of Us مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و مقیاس تیم توسعه آن کاهش یافته است.

شرکت ناتی داگ در سال گذشته رسما تأیید کرد که روی یک بازی مستقل چندنفره از مجموعه The Last of Us کار می‌کند و باتوجه‌به اینکه ناتی داگ این پروژه را بلندپروازانه‌ترین بازی خود تا به امروز توصیف کرده بود، طبیعتا هیجان پیرامون آن بسیار بالا است. در اوایل سال جاری شرکت ناتی داگ اعلام کرد که جزئیات بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن در اواخر سال ۲۰۲۳ خواهد داشت و بسیاری از طرفداران منتظر رونمایی از این بازی در شوکیس اخیر پلی استیشن بودند. بااین‌حال شوکیس برگزار شد و خبری از بازی جدید ناتی داگ نبود.

جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد توسعه پروژه چندنفره The Last of Us با مشکلاتی در پشت صحنه مواجه شده است. طبق این گزارش، ناتی داگ در حال حاضر مشغول ارزیابی مجدد کیفیت و ماندگاری طولانی‌مدت بازی بود و پس از ارزیابی‌های اخیر، تعداد تیم سازنده خود را کاهش داده است. اگرچه این بازی چندنفره همچنان مسیر توسعه خود را طی می‌کند اما به نظر می‌رسد بسیاری از اعضای تیم ساخت آن به پروژه‌های دیگر ناتی داگ منتقل شده‌اند.

کلیکر در بازی the last of us 2

در نکته‌ای جالب از این گزارش بیان می‌شود شرکت بانجی که اخیرا توسط سونی خریداری شد و به‌عنوان یکی از متخصصان بازی‌های چندنفره و سرویس‌محور شناخته می‌شود، نقش پررنگی در کاهش مقیاس پروژه چندنفره The Last of Us داشته است. هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، اخیرا اعلام کرد که این استودیو به سونی کمک می‌کند تا بازی‌های سرویس‌محور آینده‌ پلی استیشن را ارزیابی کند. طبق گزارش شرایر، بانجی به‌عنوان بخشی از این فرایند، سوالاتی را پیرامون توانایی بازی چندنفره ناتی داگ برای درگیر نگه‌داشتن بازیکنان برای یک دوره طولانی‌مدت مطرح کرده است.

ناتی داگ اخیرا بیانیه‌ای در توییتر منتشر کرد و به غیبت بازی چندنفره The Last of Us در شوکیس پلی استیشن اخیر واکنش نشان داد و گفت: «ما به شکل فوق‌العاده‌ای به کاری که استودیوی ما تاکنون انجام داده است افتخار می‌کنیم. اما با ادامه توسعه، ما متوجه شدیم بهترین چیز برای پروژه این است که به آن زمان بیشتری بدهیم». ناتی داگ در ادامه تایید کرد در حال کار روی تجربه‌ تک‌نفره داستانی جدیدی است و اشتیاق دارد به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره عناوین آینده‌اش به اشتراک بگذارد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده