نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱

شایعه: عمر باتری ۳ تا ۴ ساعته‌ کنسول دستی Project Q پلی استیشن 5

تام هندرسون مدعی شده است که کنسول دستی جدید سونی موسوم به Project Q عمر باتری بسیار محدودی خواهد داشت.

Project Q نام سخت‌افزار جدیدی است که سونی در جریان رویداد پلی استیشن شوکیس اخیر معرفی شد. این کنسول دستی که البته به آن شکلی که از کنسول‌های دستی سراغ داریم یک دستگاه مستقل با قابلیت اجرای بازی بدون نیاز به PS5 نیست، صرفاً جهت استریم بازی‌ها ازطریق نمایشگری است که در ظاهر وسط یک کنترلر دوال سنس قرار گرفته، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر، شما باید یک کنسول پلی استیشن 5 داشته باشید و بازی‌هایی را که روی آن نصب شده‌اند به استثنای بازی‌های واقعیت مجازی، می‌توانید به شکل استریم‌شده روی این دستگاه قابل‌حمل اجرا کنید.

حالا اطلاعات جدیدی در رابطه با این دستگاه منتشر شده که بعید است به استقبال نه چندان خوب کاربران از آن کمکی کند. براساس گزارش تام هندرسون از Insider Gaming، کنسول Project Q عمر باتری بسیار کوتاهی خواهد داشت که تنها به ۳ الی ۴ ساعت می‌رسد. باتوجه به اینکه این دستگاه که به‌صورت نیتیو قابلیت اجرای بازی را ندارد، تا همین حالا هم فرصت فروش چندانی نداشت، اگر چنین چیزی هم واقعیت داشته باشد، وضعیت برای آن بدتر می‌شود.

کنسول دستی Project Q

فارغ از اینکه این دستگاه در زمان معرفی با انتقادات زیادی در خصوص کاربرد واقعی آن مواجه شده و بسیاری از مخاطبان را برای خرید چنین وسیله‌ای متقاعد نمی‌کرد، سونی اطمینان دارد که Project Q مخاطب خود را خواهد یافت. جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن تأیید کرده که Project Q را سال آینده روانه بازار خواهند کرد. همچنین در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از این دستگاه منتشر خواهد شد.

Project Q قرار است یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی داشته باشد و تمام کلید‌های کنترلر دوال‌سنس هم برای آن در نظر گرفته شده است. سونی درکنار این محصول، از ایرپاد‌های اختصاصی خودش هم رونمایی کرده است که می‌توان آن‌ها را برای دستگاه‌های مختلف از جمله پلی استیشن 5 استفاده کرد. براساس شایعات منتشر شده، Project Q تا ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده