نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶

هدف گذاری سونی برای عرضه حداقل ۲ بازی بزرگ انحصاری PS5 در سال

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن در صحبت‌های اخیر خود درباره برنامه‌های سونی برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری پلی استیشن در آینده توضیح داده است.

سونی در جریان نشست تجاری اخیر خود تأیید کرد که استودیوهای پلی استیشن از حالا به بعد برای عرضه حداقل «دو یا بیشتر از دو» بازی بزرگ PS5 در سال برنامه‌ریزی کردند. این بازی‌ها به‌صورت ترکیبی از آی پی‌های جدید و نسخه‌های جدیدی از فرنچایزهای تثبیت‌شده‌ی سونی به مخاطبان ارائه خواهند شد و علاوه‌بر بازی‌های تک‌نفره، شامل لایو سرویس‌ها نیز خواهند شد. سونی تلاش می‌کند تا تمام ژانرهای اصلی را پوشش دهد، اما اعلام کرد که بیشتر روی بازی‌های شوتر، مسابقه‌ای، نقش‌آفرینی، پلتفرمر، اکشن و ورزشی اشاره دارد.

همچنین سونی در نظر دارد تا دامنه‌ی مخاطبان خود را با ورود بیشتر به پلتفرم‌های دیگر از جمله موبایل و پی سی گسترش دهد و در زمینه آثار PlayStation Productions به آثار خارج از دنیای ویدیوگیم هم اشاره دارد. حتی در این بین به پارک‌های تفریحی با مضامین آثار پلی استیشن نیز اشاره شده که باتوجه به موفقیت‌های اخیر نینتندو با Super Nintendo World در ژاپن و آمریکا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از جمله‌ی این برنامه‌ها باید به افتتاح چرخ و فلک بزرگ Uncharted در PortAventura World اسپانیا اشاره کرد.

تحول پرتفوی سونی برای بازی های فرست پارتی پلی استیشن

به‌طور کلی سونی به‌دنبال رشد و تنوع بخشیدن به جامعه مخاطبان خود و همچنین هم‌افزایی برای گشودن فرصت‌های تازه‌ای به جهت رشد مخاطبان خود است. هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن تأیید کرده که سونی ۱۲ بازی از حوزه سرویس‌های آنلاین را در دست ساخت داشته است و در سال مالی ۲۰۲۵، این بازی‌ها ۶۰ درصد تجارت مدل پلی استیشن را تشکیل خواهند داد. ۴۰ درصد باقی مانده، بازی‌های تک نفره و سنتی سونی را شامل می‌شوند. جالب این‌جا است که همین میزان سرمایه‌گذاری، بیشتر از سرمایه‌گذاری سونی روی بازی‌های تک‌نفره طی سال‌های گذشته است. گوریلا گیمز، هیون استودیو و فایرواک استودیو از جمله توسعه دهندگانی هستند که روی سرویس‌های آنلاین پلی استیشن کار می‌کنند.

بسته به اینکه سونی Horizon Call of the Mountain را یکی از دو بازی بزرگ امسال خود به شمار بیاورد یا نه، باید گفت که حداقل یک بازی انحصاری بزرگ دیگر در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد که می‌تواند همان Marvel's Spider-Man 2 باشد. در سال‌های نسل PS5 نیز این روند حفظ شده است. سال گذشته Horizon Forbidden West و The Last of Us: Part I و همچنین God of War Ragnarok را داشتیم و در سال قبل از آن نیز Returnal و Ratchet & Clank: Rift Apart روانه بازار شدند.

نقش سرویس های آنلاین در بازی های آینده پلی استیشن

همچنین باتوجه به اینکه Death Stranding 2 و Marvel's Wolverine از معدود بازی‌های دیگر انحصاری پلی استیشن هستند که تاکنون از سوی PS Studios معرفی شدند، رویداد امشب پلی استیشن شوکیس می‌تواند شامل اخبار بیشتری از برنامه‌های سونی برای سال‌های پیش رو باشد.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده